۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۷۱۸۳۰۰

مشارکت «حزب اتحاد ملت» و بی بی سی فارسی علیه مردم همدان

مشارکت «حزب اتحاد ملت» و بی بی سی فارسی علیه مردم همدان
رسانه‌های اصلاح طلب این گونه القا می کنند که آمریکا با تمام وجود در پی احیای برجام است و اسرائیل مخالف جدی و سرسخت این اقدام است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

مشارکت «حزب اتحاد ملت» و بی بی سی فارسی علیه مردم همدان

رسانه‌های معاند به هر بهانه‌ای به دنبال تحقیر، توهین و عصبانی کردن مردم ایران هستند. این روزها نیز به بهانه مشکل قطعی آب در برخی شهرها، بر زخم مردم نمک پاشیده و با انکار و سانسور اقدامات شبانه روزی دستگاه‌های مسئول، اینطور القاء می‌کنند که هیچ اقدامی از سوی حاکمیت برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

در همین رابطه وبسایت بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان «بی آبی در همدان؛ اعتراض شهروندان، خط لوله اضطراری و دست‌های پشت پرده» نوشت: «گروهی مردم معترض در خیابان‌های همدان تجمع کردند و شعارهایی دادند از جمله "یک اختلاس کم بشه، مشکل آب حل میشه"، "مسئول بی کفایت، استعفا استعفا" همشهری همشهری غیرتت رو نشون بده". ویدئویی‌هایی نیز از حمله ماموران انتظامی به معترضان منتشر شده است.»

 

همزمان با گزارش مغرضانه این رسانه ضدایرانی، در اینسو وبسایت امتداد- ارگان رسانه‌ای حزب اتحاد ملت- در مطلبی با عنوان «وضعیت بی‌آبی این روزهای همدان» نوشت: «در وضع کنونی تنش آبی به حدی رسیده که شماری از شهروندان، حتی نسبت به تبعیض در قطعی آب معترض هستند! طبیعی است که در شرایطی که روزمره زندگی افراد مختل شده، شاهد اعتراضات به این مسئله و وضعیت باشیم.»

در ادامه این مطلب آمده است: «متاسفانه در حال حاضر، مجموعه این عوامل دست به دست هم داده و شرایط در همدان از بحران گذشته و الان با یک تنش آبی روبرو هستیم. امروز، وضعیت مخاطره‌آمیز در زندگی مردم به وجود آمده است.»

 

این فضاسازی مسموم و مغرضانه در حالی است که برای حل مشکل آب همدان عملیات اجرایی اصلاح شبکه آب این شهر به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است تا از یک سامانه واحد به تمامی نقاط شهر آب برسد. وزیر نیرو هم شخصاً به این عملیات سرکشی کرده است. علی‌اکبر محرابیان که نیمه شب جمعه برای پیگیری میدانی پروژه انتقال آب به همدان به محل اجرای این پروژه رفته بود تا بامداد شنبه با حضور در بخش‌ها و کارگاه‌های مختلف اجرای این پروژه در گفت‌وگو با عوامل و مسئولان اجرایی، از نزدیک پیشرفت آن را پیگیری و سپس با تشکیل جلسه‌ای در استانداری با حضور مسئولان استانی و عوامل و پیمانکاران، دستورات لازم را برای تسریع در اجرای پروژه صادر کرد.

 

همچنین «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در این زمینه گفت: «وزیر نیرو گزارشی از تلاش‌های بسیار زیاد محموعه وزارت نیرو برای حل مشکل آب رسانی شهر کرد و همدان ارائه کردند، بیش از ۱۵ سال است که حل مشکل آب در همدان پیشرفت خوبی نداشته که با تلاش شبانه روزی کار با سرعت زیادی پیش می‌رود و حل مشکل آب همدان به شمارش معکوس رسیده است و دولت تلاش می‌کند مشکل کمبود آب را حل کند.»

وی افزود: «امیدوارم هرچه زودتر کار انجام شود در شهر کرد با سرعت جهادی مشکل آب حل شد سیل‌های اخیر  مشکلات جدی در حوزه آب ایجاد کرد ولی در عموم استان‌ها با مشکل آب شرب مواجه نشدیم ولی در برخی نقاط مثل شهرکرد وضعیت خیلی پیچیده بود ولی با اقدام جهادی مشکل حل شد.»

در خباثت و دشمنی رسانه‌هایی همچون بی بی سی فارسی با مردم ایران همین بس که این رسانه انگلیسی خبر مربوط به خشکسالی و کم آبی در انگلیس را اینگونه پوشش داده است: «تغییرات اقلیمی؛ حالا می‌توان در بریتانیا هندوانه و انار کاشت».

 

بازی اصلاح طلبان در پروژه «پلیس بد- پلیس خوب» آمریکا و اسرائیل

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «فاصله تا احیای برجام، میلی متری یا چندهفته‌ای؟» نوشت: «در ادامه تلاش‌های رژیم اسراییل برای ممانعت از بازگشت ایالات متحده امریکا به برجام، داوید بارنیا، سومین مقام ارشد اسراییلی خواهد بود که در روزهای آینده به واشنگتن سفر می‌کند...سفری اینچنینی یادآور سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم اسراییل در آستانه توافق برجام به امریکا و حضور او در جمع نمایندگان مجلسین امریکا بدون دیدار با مقام‌های دولت اوباما است.»

برخی رسانه‌های اصلاح طلب اینطور القاء می‌کنند که آمریکا با تمام وجود در پی احیای برجام است و اسرائیل مخالف جدی و سرسخت این اقدام است. این طیف بر همین اساس در مقایسه‌ای خنده‌دار، منتقدان برجام در ایران را با رژیم صهیونیستی در یک کفه ترازو قرار می‌دهند.

 

نکته قابل توجه اینجاست که معرفی اسرائیل به عنوان مخالف جدی برجام، یکی از کارویژه های اصلی رسانه‌های معاند و از جمله صدای آمریکا و اینترنشنال سعودی است. این در حالی است که اسرائیل و آمریکا در مسئله برجام کاملاً دارای هدف مشترک و یکسان هستند. همین چند روز پیش «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن با اسرائیل در مسئله برجام صرفاً دارای اختلاف تاکتیکی است و در هدف، کاملاً اشتراک نظر دارند.

 

برخلاف فضاسازی رسانه‌های اصلاح طلب و رسانه‌های معاند، رژیم اسرائیل با برجام مخالف نیست و اقدامات این رژیم در مخالف نمایی با این توافق صرفاً با هدف ایجاد اختلال محاسباتی در طرف ایرانی صورت می‌گیرد. مقامات رژیم صهیونیستی بارها برجام را- به جهت ایجاد محدودیت در برنامه هسته‌ای ایران- همراستا با منافع این رژیم توصیف کرده‌اند.

 

تأمین خوراک برای رسانه ملکه انگلیس از تهران!

یکی از مأموریت‌های اصلی رسانه‌های معاند، نمایش تصویری سیاه و مشمئزکننده از ایران است. متاسفانه در این میان برخی رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب در داخل، خواسته یا ناخواسته در این پروژه ضدایرانی سهیم می‌شوند.

حساب رسانه‌ای همچون بی بی سی فارسی برای مردم ایران مشخص است. این رسانه کاری جز توهین و تحقیر و اختلاف افکنی میان مردم ایران ندارد. بی بی سی فارسی اما با یک محدودیت جدی مواجه است و آن اینکه نمی‌تواند به صورت رسمی به تهیه گزارش‌های میدانی در ایران بپردازد.

 

با اینحال، برخی رسانه‌های اصلاح طلب این خلاء را برای این رسانه انگلیسی پر کرده و با تهیه گزارش‌های سیاه و تلخ، خوراک مورد نظر این رسانه ضدایرانی را تهیه می‌کنند. بی بی سی فارسی نیز در اسرع وقت با بازنشر این قبیل گزارش‌ها، پازل خود در هجمه به روح و روان مردم ایران را تکمیل می‌کند.

جدیدترین نمونه، گزارش روزنامه شرق از خانواده‌های دارای فرزند با نیاز ویژه است. در بخشی از این گزارش آمده است: «"م.ی" مادر یکی از بچه‌های اوتیستیک که درباره وجود مراکز بی‌شمار و غیرمجاز نگهداری بچه‌ها اطلاعاتی دارد و از سهل‌انگاری خانواده‌ها نگران است، به خبرنگار «شرق» می‌گوید: «مادرهایی که ناچار هستند فرزندشان را به این مراکز بسپارند می‌گویند که بارها شاهد آثار کبودی و زخم روی بدن فرزندشان بودند و زمانی که علت را از مرکز می‌پرسند به آنها می‌گویند که پا یا دست بچه به لبه استخر خورده و هزاران بهانه دیگر می‌آورند.»

 

در ادامه این گزارش آمده است: «خانواده‌ها هم که زندگی سختی دارند و از عهده نگهداری بچه‌ها با طیف شدید برنمی‌آیند، سکوت می‌کنند و همچنان بچه را به همان مرکز می‌سپارند. در بسیاری از مواقع آثار کبودی را بارها مشاهده می‌کنند اما باز هم شکایتی ندارند؛ متأسفانه در چند سال اخیر مراکز غیررسمی و حتی رسمی زیادی در حوزه اوتیسم ایجاد شده که از بچه‌ها برای ساعتی نگهداری می‌کنند و مشخص نیست کارکنان یا مددجوها از صلاحیت کافی برای نگهداری بچه‌ها برخوردار هستند یا نه؟ شیوه‌های نگهداری مشخص نیست و خانواده‌ها هم تحقیقی در این زمینه نکرده و حتی گاهی هم می‌گویند صلاح با خودتان است؛ او را تربیت کنید.»

در اصالت و صحت گزارش‌های روزنامه شرق همین بس که این رسانه اصلاح طلب در هفته‌های گذشته در گزارشی مدعی شد که ۲۰۰ نفر در سیل امامزاده داوود مدفون شده‌اند و پس از آنکه رسانه‌های معاند به صورت ویژه بر روی این خبر سیاه مانور دادند، با تصحیح خبر اعلام کرد که غلط املایی رخ داده و فقط ۲۰ جسد زیر آوار است. نکته قابل تأمل اینجاست که بعد مشخص شد که فقط ۲ پیکر زیر آوار سیل مدفون شده‌اند!

انتهای پیام/

ارسال نظرات