۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۲۲۶۰۸
به همت مرکز خدمات حوزه برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی با فعالان عرصه پژوهش حوزه با موضوع هدفمندی خدمات

نشست هم‌اندیشی با فعالان عرصه پژوهش حوزه با موضوع هدفمندی خدمات
نشست هم‌اندیشی مرکز خدمات با فعالان عرصه تحقیق و پژوهش حوزه با موضوع هدفمندی خدمات برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست هم‌اندیشی مرکز خدمات با فعالان عرصه تحقیق و پژوهش حوزه با موضوع هدفمندی خدمات برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر رضا نفری مدیرکل آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات، به سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با گروه‌های نقش‌آفرین در تحقق رسالت‌های حوزوی اشاره کرد که با تأکید رئیس

مرکز خدمات در اولویت برنامه‌های مرکز قرار گرفته است.
وی محور اصلی این نشست‌ها را «طرح هدفمندی خدمات» عنوان کرد که از جمله سیاست‌های مهم و جریان‌ساز در نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون به حساب می‌آید.

مدیرکل آینده‌پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات اهداف اصلی از برگزاری نشست‌ها را شناسایی مسائل، ایده‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی به منظور بهبود و تکمیل گام‌های آتی «طرح هدفمندی» و

همچنین بهره‌مندی از خروجی آن در پروژه‌های آینده‌پژوهی سازمان دانست که در این نشست این محورها از منظر گروه نقش‌آفرین حوزویِ فعال در «عرصه تحقیق و پژوهش» در مورد پرسش قرار گرفته است.

سپس دکتر رادمنش رئیس گروه رصد و آینده‌پژوهی مرکز، ضمن خیرمقدم به پژوهشگران برتر حوزوی حاضر در جلسه، بر هدفمند بودن برگزاری این سلسله نشست‌ها تأکید کرد که پنل‌های آن مبتنی بر روش‌های تحقیق علمی از جمله اقدام‌پژوهی و آینده‌پژوهی با رویکردهای اکتشافی و هنجاری طراحی گردیده است.

وی تصریح کرد: در پنل اقدام‌پژوهی، تأثیرات اجرای گام اول طرح هدفمندی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پنل آینده‌پژوهی نیز مهم‌ترین مسائل و راهکارهای پیشنهادی جهت رسیدن به نقطه مطلوب «طرح هدفمندی» در آینده محور بحث خواهد بود.

در ادامه، حجت‌الاسلام بای عضو دبیرخانه هدفمندی خدمات مرکز، توضیحاتی در خصوص اهداف، سیاست‌های اجرایی و مهم‌ترین شاخص‌های «طرح هدفمندی» ارائه کرد.

وی با اشاره به سه محور اصلی ارائه خدمات در «طرح هدفمندی» شامل دوره‌های تحصیل، نقش‌آفرینی و میزان نیاز، برگزاری این نشست‌ها را گامی در جهت گفتمان‌سازی، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی به جامعه هدف در موضوع هدفمندی دانست.

سپس اعضای مدعو جلسه به ارائه نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود در خصوص تأثیرات طرح هدفمندی بر نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون فعال در «عرصه تحقیق و پژوهش» پرداختند.

در پایان دکتر نفری ضمن تشکر و قدردانی از مشارکت فعال و حداکثری پژوهشگران برتر حاضر در نشست، ابراز امیدواری کرد پس از دریافت نظرات تکمیلی اعضای نشست در قالب فرم‌های توزیع شده، گزارش نهایی آن به سازمان ارائه گردد.

ارسال نظرات