۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۷۲۲۶۴۲

اتباع ایرانی در میان کشته شدگان مراسم هالووین در سئول

اتباع ایرانی در میان کشته شدگان مراسم هالووین در سئول
مسئول آتش نشانی سئول اعلام کرد از مجموع ۱۵۱ کشته شده حادثه مراسم هالووین، ۱۹ تبعه خارجی از روسیه، ایران، ازبکستان، چین و نروژ بوده‌اند.

دست‌کم ۱۵۱ نفر که اکثراً زنان و جوانان ۲۰ ساله بودند، در پی ازدحام جمعیت در منطقه مرکزی سئول، پایتخت کره جنوبی که محل برگزاری جشن هالووین بود کشته شدند. در این حادثه ۸۲ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم هستند.

به گزارش الجزیره، چوی سونگ بیم، مسئول آتش نشانی صبح امروز یکشنبه در محل حادثه حاضر شد و به خبرنگاران گفت: «تعداد زیاد تلفات نتیجه ازدحام و لگدمال شدن افراد در مراسم هالووین بود».

او با تاکید بر اینکه بسیاری از قربانیان زنان و جوانان ۲۰ ساله بودند، گفت که در مجموع ۱۹ خارجی نیز در این حادثه کشته شدند که شامل اتباعی از ایران، روسیه، ازبکستان، چین و نروژ بودند.

تاکنون به تعداد و هویت اتباع خارجی اشاره نشده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از شاهدان گزارش داد که این حادثه حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلی (۱۳:۰۰ به وقت گرینویچ) زمانی رخ داد که تعداد زیادی از مردم در یک کوچه باریک در خیابان Itaewon در نزدیکی هتل همیلتون تجمع کرده بودند.

«یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی، روز یکشنبه، پس از حادثه جشن‌های هالووین در پایتخت این کشور و کشته‌شدن ۱۵۱ نفر با انتشار بیانیه‌ای عزای عمومی اعلام کرد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات