۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۷۲۲۶۶۲
پژوهشگر شبه‌جنبش‌های معنوی:

انیمیشن «نژا» تبلیغ انرژی معنوی و ثنویت است

انیمیشن «نژا» تبلیغ انرژی معنوی و ثنویت است
رضایی‌نژاد گفت: در انیمیشن «نژا» ترکیب دو گوهر خیر و شرّ دوگانگی نماد «یین و یانگ» را شکل می دهند که یکی از اصول معرفتی در معنویت های نوظهور است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امین رضایی‌نژاد پژوهشگر شبه‌جنبش‌های معنوی در نشست نقد انیمیشن Ne Zha محصول 2019 کشور چین از کمپانی Chengdu Coco Cartoon که با همت پژوهشکده مطالعات معنویت و با حضور برخی از کارشناسان و منتقدان معنویت های نوظهور در سالن جلسات ساختمان خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به هزینه های هنگفت ساخت و فروش انیمیشن نژا اظهار داشت: حدوداً مبلغ ۱۵ میلیون دلار هزینه ساخت انیمیشن نژا شده است و تا مبلغ ۷۵۰ میلیون دلار به فروش رفته است.

وی در ادامه افزود: این انیمیشن مجموعه داستانی است که مربوط به قرن شانزدهم و ادبیات فولوکلور چین با اسم «سرمایه گذاری خدایان» است که بزرگ ترین مجموعه ای از داستان هایی است که در قرن شانزدهم در یک رمانی در باب شیاطین و خدایان در اندیشه چین باستان گردآوری شده است.

پژوهشگر شبه‌جنبش‌های معنوی ابراز کرد: این انیمیشن یکی از ۲۰ اثری است که توسط کمپانی های چینی از این مجموعه داستان تولید و ساخته شده است و نشان از این دارد که این رمان اثر بسیار مهمی بوده و در ادبیات چینی بسیار تاثیرگذار بوده است و به همین سبب است که بر روی مجموعه «سرمایه گذاری خدایان» سرمایه گذاری بسیاری شده است.

رضایی نژاد در ادامه افزود: انیمیشن نژا با انرژی های معنوی و تولید دو گوهر خیر و شرّ آغاز شده و با آن، فیلم شروع می شود که از همان ابتدای فیلم دوگانگی را می توان با انحاء مختلف همچون آسمان و زمین و ماه و خورشید مشاهده کرد.

پژوهشگر شبه جنبش‌های معنوی خاطرنشان کرد: در این انیمیشن ترکیب دو گوهر خیر و شر دوگانگی نماد «یین و یانگ» را شکل می دهند که یکی از اصول معرفتی در معنویت های نوظهور است و این دوگانگی در معنویت های نوظهور نقش موثری دارد که در این انیمیشن مفهوم انرژی را بارها مورد اشاره قرار داده است.

وی در پایان اظهار داشت: به طور خاص دو عنصر از معنویت های نوظهور یعنی دوگانگی و ثنویت و مفهوم انرژی در این انیمیشن بارها و بارها تکرار شده است که تکرار آن می تواند این مفهوم را جا بیندازد که در ذهن دراماتیک و خالی از مفاهیم روانشناختی کودکان تاثیر می گذارد و مفاهیمی را در ذهن کودک و نوجوانان کانالیزه می‌کند که عملاً دوری از مفاهیم اصیل شیعی و اندیشه الهی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات