۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۲۲۷۵۷

استان البرز، جوان سازی جمعیت را به صورت قرارگاهی دنبال می‌کند

استان البرز، جوان سازی جمعیت را به صورت قرارگاهی دنبال می‌کند
استاندار البرز گفت: راهبردها و دستورالعمل های حمایت از جوانی جمعیت و ارائه تسهیلات لازم در این راستا ابلاغ شده و استان البرز نیز در این رابطه وارد عمل شده است.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش و جوان سازی جمعیت کشور یکی از مهمترین تکالیفی است که از سوی مقام معظم رهبری بر دوش مدیران، قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس با اهتمام و جدیت ویژه ای وارد عمل شده ایم و اهداف را در قالب قرارگاهی با سرعت بیشتری دنبال می‌کنیم.

عبداللهی گفت: مردم استان باید در جریان وضعیت جوانی کشور و زنگ های خطری که در این رابطه به صدا در آمده است، قرار گیرند.

وی افزود: دولت سیزدهم نیز با توجه به اهمیت موضوع، نسبت به اعطای تسهیلات برای ازدواج، فرزندآوری و تامین مسکن طی ابلاغ به بانک ها اقدام کرده است.

استاندار البرز گفت: روند پرداخت تسهیلات مربوطه در استان را رصد کرده‌ایم و درصدد هستیم که سرعت این امر را افزایش دهیم.

وی افزود: برای این منظور نشست ویژه‌ای را با مدیران بانک ها برگزار خواهیم کرد.

صالح قاسمی پژوهشگر حوزه جمعیت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند رشد جمعیت، گفت: جمعیت کشور به سرعت در حال پیر شدن است بنابراین سال ها است که زنگ های خطر به صدا در امده اند.

وی ادامه داد: باید مداخله هوشمندانه ای در این موضوع صورت گیرد و قوانین ابلاغی را به مرحله اجرا برسانیم.

قاسمی حمایت اقتصادی از زوج های جوان و فرهنگسازی در خصوص اصلاح نگرش درباره فرزندآوری را ضروری دانست و گفت: مدیران باید تکالیف خود را به خوبی اجرا کنند و گره های ذهنی مردم را در مورد فرزند آوری و الگوی جوان سازی جمعیت باز کنند.

ارسال نظرات