۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۷۲۲۱۳۷
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی:

ضعف در خداباوری جامعه یکی از علل عدم رشد جمعیت است

ضعف در خداباوری جامعه یکی از علل عدم رشد جمعیت است
استاد درس خارج معاصر جمعیت بر نقش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در تبیین ضرورت و اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: مشکلات تک فرزندی را با رسانه باید بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی فقیهی استاد درس خارج فقه معاصر جمعیت در گفت و گو با خبرنگار گروه خانواده و جمعیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه ضعف خداباوری یکی از علل سقط جنین و ترک فرزندآوری است، گفت: یکی از علل پایین بودن رشد جمعیت را ضعف در خداباوری جامعه می دانم، خداباوری حتی در جامعه متدینین نیز روبه ضعف رفته است یعنی باور اینکه خدا همه کاره و روزی دهنده است.

وی افزود: اینکه ما بدانیم همه گره ها به دست خدا باز می شود این اساس کار و باید مبلغین و منبری ها مسئله خداباوری را در جامعه تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فقهی با بیان اینکه گرانی واقعیتی انکار ناپذیر در جامعه ما است، ابراز کرد: اگر ما بخواهیم با دو دوتا چهارتا روزگار را حساب کنیم بله فرزندآوری از جهت اقتصادی به ضرر انسان تمام خواهد شد اما با نگاه غیر مادی و براساس آیات قرآن و سفارش روایات هرچه تعداد فرزند بیشتر رزق و روزی نیز پربرکت تر و بیشتر خواهد شد.

استاد درس خارج فقه معاصر جمعیت ادامه داد: گرانی هست و هیچ شخصی آن را انکار نمی کند اما عمده مشکلات از سطح توقعات و ضعف ایمان ناشی می شود.

وی با اشاره به راهکار رشد باور اعتقادی مردم و میل به فرزندآوری در جامعه تصریح کرد: در این مسئله دو طیف نخبگانی و دولت نقش عمده ای دارند چنانکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی با تبیین اهمیت موضوع جوانی جمعیت و ضررهای همه جانبه کاهش جمعیت باید به این ضرورت بپردازند و از سوی دیگر دولت نیز با مشوق های جمعیتی باید موانع فرزندآوری را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی افزود: مشکلات تک فرزندی را باید به شیوه مختلف و با استفاده از رسانه بایستی برای جامعه تبیین کرد تا رشد تک فرزندی و پیری جمعیت در کشور متوقف شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
مطالب ارزنده ای بود.
0
0