۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۲۲۷۸۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت فرهنگ ارزشی با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی

ضرورت تقویت فرهنگ ارزشی با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت تقویت فرهنگ ارزشی با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت شهادت جمعی از زائران حرم شاهچراغ در حمله تروریستی اخیر به این حرم مقدس گفت: کسانی که بستر چنین توهین‌هایی را ایجاد می‌کنند و در چهل روز گذشته با ایجاد آشوب و اغتشاشات با سلاح گرم و سرد به انسان‌های بیگانه از کودک تا بزرگ حمله می‌کنند، سرچشمه همه آنها از صهیونیست و اسرائیل غاصب است.

وی با بیان این که مسأله فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مقصود ما از فرهنگ، فرهنگ ارزشی است، فرهنگی که با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی ما همخوان و هماهنگ باشد؛ این فرهنگ خاستگاه و مادر انقلاب اسلامی است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که انقلاب اسلامی مولود یک چنین فرهنگی است، خاطرنشان کرد: همه وظیفه تقویت این فرهنگ را داریم که تقویت آن تقویت انقلاب اسلامی و تضعیف آن تضعیف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که به طور قطع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تقویت فرهنگ ارزشی مسؤولیت بیشتری دارد، ادامه داد: امیدواریم که سیاست‌ها در راستای تقویت این فرهنگ سیاسی استکبارستیزی و هضم نشدن در فرهنگ دنیای غرب همه زحمت بکشیم، چرا که این فرهنگ حق الناس و حق الشهداست.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ما نه تنها در مسائل اقتصاد و رفاهی، بانیان وضع موجود را مقصر می‌دانیم در حوزه تضعیف فرهنگی فرهنگ انقلابی و فرهنگ دینی و ارزشی نیز بانیان آن را مقصر می‌دانیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازسازی این فرهنگ و بازگرداندنش به نقطه قبل خیلی زمان می‌برد.

وی با بیان این که اغتشاش‌گرانی که قرآن می‌سوزانند و به بانوان باحجاب و چادرشان توهین می‌کنند در راستای دو فرهنگ متضاد حرکت می‌کنند، ادامه داد: خوشبختانه مازندران ما از فرهنگ دینی و ولایی بومی و بافت فرهنگی و سنتی دقیق و محکم برخوردار بوده که در مقابل امواج و تهاجم بیگانه قرص و محکم ایستاده و نلرزیده، گرچه آسیب‌هایی هم داریم که به‌خاطر گردشگرپذیر بودن آن است و البته فرصتی برای بهره‌وری است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که مسؤولان کشور باید به مازندرانی را که در جوارشان قرار دارد و در سال میزبان ده‌ها میلیون گردشگر و مسافر است توجه بیشتری داشته باشند، ادامه داد: با آزادسازی سواحل ۴۸۰ کیلومتر از سواحل داریم که بهره‌وری از آن باید حساب شده باشد، هم خدمات فرهنگی خوبی ارائه دهد و هم ضوابط رعایت شود که به بودجه‌های بیشتری نیاز دارد که باید بودجه ملی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که مازندران در حوزه مسائل فرهنگی، عمران و آبادانی نیاز به توجه بیشتری دارد، گفت: جاده‌های این استان زیبنده آن و درخور ده‌ها میلیون گردشگر نیست، برخی از پروژه‌های در حال اتمام نیز نیاز به توجه بیشتری برای پایان کار دارد و اینکه سفارش شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات