۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۲۲۵۰۳
امام جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع با عوامل حادثه تروریستی شیراز و ایجاد کنندگان ناامنی

ضرورت برخورد قاطع با عوامل حادثه تروریستی شیراز و ایجاد کنندگان ناامنی
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه هدف دشمن از این اغتشاشات ایجاد تفرقه و جنگ داخلی است، گفت: دشمنان به دنبال تبدیل ایران به سوریه و لبنان دیگری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان به تقابل دو فرهنگ غربی و دینی و انقلابی اشاره کرد و گفت: فرهنگ غربی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی، آزادی های بی حدو حصر است.

وی با بیان این که امروز بحث گسست نسلی مطرح نیست بلکه شاهد یک جنگ رسانه ای هستیم، افزود: دشمنان از همه ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای خود برای ضربه زدن به دین و ارزش های انقلاب به میدان آمده اند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که علی رغم ادعای دشمنان، فرزندان دهه هشتاد و نودی های ما نیز انقلابی هستند، گفت: همه مردم پای نظام و انقلاب ایستادند و به دنیا اعلام می کنیم ملت ایران مانند چهار دهه گذشته بیشتر از آن پای علم انقلاب ایستاده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به مسائل و مشکلات مردم تأکید کرد و افزود: نظارت ها بر روی نرخ اجناس و ارزاق عمومی باید بیشتر شود تا شاهد کاهش قیمت ها باشیم و هر کسی خودش قیمت گذاری نکند.

وی از عدم مدیریت و نظارت در حوزه نان گلایه کرد و گفت: باید نان عادی و معمولی به نرخ دولتی فراوان و در دسترس مردم باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که رییس جمهور علی رغم همه مشکلات و مسائلی که امروز در کشور وجود دارد خدمت رسانی خود را تعطیل نمی کند، افزود: رییس جمهور جهادی و انقلابی خدمت به مردم را با قدرت ادامه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، سلامت و امنیت را دو نعمت مهم برای یک جامعه عنوان کرد و گفت: در حوزه امنیت هم پدافند غیر عامل مهم است و مهم ترین پدافند غیر عامل حضور و هوشیاری خود مردم است.

وی با بیان این که این مردم هوشیار و حاضر وقتی در صحنه باشند بهترین عامل بازدادگی در برابر دشمنان است، بیان داشت: این حضور هوشمندانه پررنگ مردم عامل تأمین امنیت برای کشور است.

امام جمعه ساری، صنعت موشکی ایران را یک پشتوانه محکمی برای امنیت کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: اگر دشمنان اقدامی علیه ایران اسلامی انجام نمی دهند به دلیل نجابت و انسانیت آنها نیست بلکه از موشک ها و پهپاد های ایرانی می ترسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز بر ضرورت برخورد قاطع با عوامل اصلی و پشت برده این حادثه تأکید کرد و گفت: این اقدام تروریستی کودک کشی آشکار و توهین به عبادت گاه و جایگاه زن و مردم بوده است و دنیا نیز در برابر این جنایت آشکار خود را به خواب غفلت زده است.

امام جمعه ساری با بیان این که مجازات و برخورد قاطع و قانونی با عوامل اصلی این حادثه تروریستی و همچنین اغتشاشات اخیر در کشور خواسته همه ملت ایران است، تأکید کرد: قوه قضلائیه زودتر با این عوامل برخورد قاطع کند تا مردم بشناسند که اینها فریب خودردگان دستگاه های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که هدف دشمن از این اغتشاشات ایجاد تفرقه و جنگ داخلی است، بیان داشت: دشمنان به دنبال تبدیل ایران به سوریه و لبنان دیگری هستند که ضرورت دارد هوشیار و بیدار باشیم و وحدت و انسجام خود را حول ولایت حفظ کنیم تا دشمنان مأیوس شوند.

وی با بیان این که همه ما نسبت به امنیت مسؤولیت داریم، افزود: باید امنیت کشور، شهر و جامعه را حفظ کنیم و مراقب خانواده ها و فرزندان خودمان باشیم و میدان به اغتشاشگران ندهیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات