۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۲۲۴۰۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ملت ایران همواره پشتیبان دین و انقلاب هستند

ملت ایران همواره پشتیبان دین و انقلاب هستند
مازندران - امام جمعه ساری، ملت ایران را مردمی دیندار معرفی کرد و گفت: این ملت در هیچ آشوب و فتنه ای با عوامل آن همراهی نمی کند و همواره پشتیبان دین و انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه ستاد زکات استان، گفت: جمع آوری زکات به نفع نیازمندان هم خدمتی به مودیان زکات است و هم قسمت مهمی از آن به محرومان و نیازمندان و البته درصد کمی از آن به تکمیل پروژه‌ها کمک می‌کند.

وی، ترویج فرهنگ پرداخت زکات را عمل به دین دانست و افزود: ملت بزرگ ایران مردمی دیندار و دین خواه هستند در همین آشوب ها و اغتشاشات اخیر و ده ها فتنه و آشوب از ابتدای انقلاب تا به امروز نشان دادند با عوامل آشوب و کسانی که می خواهد بر خلاف جهت دین به نفع استکبار جهانی حرکت کنند، همراه نیستند و با انقلاب اسلامی و دین همراهی دارند.

امام جمعه ساری با بیان این که در نظر سنجی ها بیش از ۸۰ درصد از مردم حمایت خود را از حجاب اعلام کردند، ادامه داد: در این نظر سنجی ها ۷۰ درصد از بانوان تاکید کردند که ما حتی در میهمانی‌های خانوادگی روسری از سر برنمی‌داریم، این باطن ملت بزرگ ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد: کسانی که در این کشور مسؤولیتی را بر عهده دارند باید فعالیتی در تراز این ملت و انقلاب داشته باشند، جهادی عمل کرده و انگیزه خالصانه داشته باشند، نه این که صرفاً به دنبال کارهای نمایشی و گزارشی باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر تقویت فرهنگ زکات در جامعه تصریح کرد: شأن زکات واجب بسیار بالاتر از زکات‌ها و انفاق‌های مستحبی و حمایت‌های خیرانه است و این جایگاه باید حفظ شود‌.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اقلام زکات واجب در مازندران کم است، ادامه داد: با توجه به ظریف های موجود در این بخش باید در جهت تقویت این فرهنگ ارزشمند گام برداشت.

وی با بیان این که مردم ما همواره در کمک و یاری رساندن به محرومان و مستضعفان پیشگام بودند، تصریح کرد: افراد متمکن نباید در شرایط سخت محرومان جامعه را فراموش کنند و این سنت ارزشمند کمک به نیازمندان همواره باید تقویت شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات