۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۲۱۵۶۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطعانه با دروغ‌گویان و دروغ‌پراکنان در جامعه

ضرورت برخورد قاطعانه با دروغ‌گویان و دروغ‌پراکنان در جامعه
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برخورد قاطع با دروغ‌پراکنانی که به دنبال بر هم زدن آرامش و امنیت کشور هستند، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی ائمه جمعه استان در تنکابن، گفت: در این ایام روح ما از خسارت‌ها و جسارت‌هایی که به اسلام، مسلمین و ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد آمده آزرده است، چرا که از سوی تعدادی اندک از انسان‌های فریب خورده انجام شده که مایه تأمل و تأسف است.

وی ضمن همدری با خانواده‌های شهدا و همه دلدادگان ارزش‌های انقلاب اسلامی افزود: به طور قطع در دل فتنه و آشوب فرصت‌هایی وجود دارد که اگر به آن درست و حساب شده بپردازیم می توانیم از آن استفاده کنیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: در مجموع ما از خسارات مالی، جانی و معنوی ناراحت بوده و منتظر اقدامات قاطعانه مسؤولان اجرایی با عوامل اصلی این فتنه‌ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به یاد و نام علمای بزرگ این دیار و شهدای عالی قدر، عنوان کرد: امروز ما وامدار اقدامات این شخصیت‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، موضوع این گردهمایی را بررسی راهکارهای عملی جهاد در جامعه و نقش حوزه در این زمینه اعلام کرد و یادآور شد: خداوند در قرآن به جهاد تبلیغ اشاره کرده است، پس جهاد تبلیغ یکی از جهادهای حوزه رسانه است، دیگری جهاد تبیین است که با استدلال همراه بوده و مهم تر از تبلیغ است و سوم هم جهاد تبیین است که در جامعه امروز باتوجه به مطرح شدن سواد رسانه‌ای و لزوم بصیرت‌افزایی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که برای اینکه جهاد تبیین در جامعه عملی شود راهکارهایی وجود دارد، گفت: یکی تقویت روح پرسش‌گری و جست‌وجو در بین مردم است، به تاکید خداوند متعال در سوره نسا، مردم درباره شایعات نخست باید سوال کنند تا روی هر گفته و شنیده‌ای اجماع پیدا نکنند به‌خصوص اگر گوینده فاسد باشد.

امام جمعه ساری ادامه داد: امروز کانال‌های فارسی زبان خارجی و فضای مجازی آلوده و خبرگزاری‌های بسیار منحرف که در ۲۵ روز ۱۷ هزار خبر ساختند فاسد هستند، حرفشان را چگونه باور کنیم؟

وی با بیان این که تا مردم نخواهند کاری انجام نخواهد شد و جهاد تبلیغ و تبیین هم راه به جایی نخواهد برد، تصریح کرد: دوم اینکه اگر بنا باشد با زبان خودمان با مردم حرف بزنیم فایده ای ندارد چرا که می توانیم با تعدادی محدود سخن بگوییم پس باید با تریبون‌دارها ارتباط پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که استفاده از ظرفیت معلمان و مدیران نیز موثر است و باید با آنها صحبت کنیم و فضایی که مخاطبی دارد را شناخته و از آن استفاده کنیم، افزود: سوم اینکه مشکلات را باید به گوش مردم برسانیم و درباره آن‌ها برای مردم صحبت کنیم.

امام جمعه ساری به راکد بودن قیمت مرکبات و ماندن برنج روی دست شالیکاران اشاره و تصریح کرد: اینها را باید گفت، هر چه حسن ظن گوینده بیشتر باشد رضایتمندی قلبی شنونده بیشتر و جهاد تبلیغ و تبیین نیز کارآمدتر خواهد بود.

وی با بیان این که در مورد حجاب و چادر باید با آموزش و پرورش صحبت کنیم، افزود: حساس‌ترین نهاد در مملکت همین آموزش و پرورش است؛ حال سوال اینجا است که چرا در رابطه با حجاب و چادر در مدارس تبلیغی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خاطرنشان کرد: راهکار چهارم برخورد با کسانی است که فضا را مسموم کرده و جهاد تبیین را ناکارآمد کرده و با انبوه تبلیغات غلط نمی‌گذارند که صدای غلط به جایی برسد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خواستار برخورد قاطعانه با دروغ‌گویان و دروغ‌پراکنان که مردم را به جان یکدیگر می‌اندازند شد و اضافه کرد: مسأله پنجم این است که موازین و شئون تعهد عقلانی گوینده چقدر است؟ هر چه گوینده متعهدتر و باتقواتر باشد جهاد تبیین او گرچه با صدای کم باشد اما بردش بسیار زیاد خواهد بود، کارآمدبودن جهاد تبیین مهم است.

امام جمعه ساری همچنین خاطرنشان کرد: ائمه جماعات مرجع جهاد تبیین، تبلیغ و تبیین هستند و نقش مهمی دارند، البته باید کاری کنیم که هر سه جهاد را مدنظر قرار داریم که خوشبختانه روحانیت میتواند با جلب اعتماد در هر سه زمینه افسرانی کارآمد در این زمینه‌ها باشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
چرا حجاب آمریکایی رو دوست دارید ولی پلیس آمریکایی رو نه؟ چرا در برهنگی یاد غرب میفتید در ابهت پلیس یاد نهج‌البلاغه؟
0
0