۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۲۱۹۷۸
امام جمعه ساری تأکید کرد؛

لزوم حمایت بیشتر از نخبگان/ شکست نظام تحلیلی غرب گرایانه

لزوم حمایت بیشتر از نخبگان/ شکست نظام تحلیلی غرب گرایانه
مازندران - امام جمعه ساری گفت: آشوب و اغشاتشات به این دلیل است که ایران اسلامی را از درون تحت فشار قرار دهند تا کشورمان ناچار شود تسلیم نظام تحلیلی غرب گرایانه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان گفت: مازندران به عنوان قطب کشاورزی هم در تولید و هم در صادرات باید سرآمد باشد.

وی با تأکید بر اینکه مازندران باید ارز آور باشد، افزود: ما ظرفیت صادرات خوبی در محصولات کشاورزی داریم، دو و نیم میلیون تن مرکبات سالانه در این استان تولید می شود که خود ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه علی رغم این ظرفیت های ارزشمند کشاورزی در استان اما متأسفانه مازندران فاقد صنایع تبدیلی است، تصریح کرد: به دلیل گران بودن نهاده های کشاورزی و دامی استقرار این صنایع در استان بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود تکمیل پروژه های آبی بویژه سدهای نیمه کاره را اقدامی در جهت کمک به بخش کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: سد گلورد که در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در صورت بهره برداری می تواند در تقویت بخش کشاورزی و همچنین آب شرب خانگی بسیار اثرگذار باشد.

وی در ادامه سخنان خود از بلاتکلیفی در قیمت برنج گلایه کرد و گفت: متأسفانه امروز این وضعیت در بازار برنج به خصوص نوع پر محصول آن وجود دارد، ادامه داد: در برخی از اقلام مرکبات نظیر نارنگی هم برای کشاورزان به صرفه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه کشاورزان ما قشری زحمتکش و منصف هستند که باید به آنها بیشتر توجه شود، افزود: بازار برنج و مرکبات باید با زمینه سازی تقویت صادرات به نفع کشاورز و تولید کننده تغییر پیدا کند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه مسأله اشتغال نخبگان متناسب با تخصص آنها یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بود، ادامه داد: باید از نخبگانی که در این کشور ماندند و به دنبال خدمت به میهن خود هستند بیشتر حمایت شود.

وی همچنین به دو تحلیل ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کشور اشاره کرد و با بیان اینکه یک تحلیل غرب گرایانه و یکی هم نظام تحلیلی انقلاب است، گفت: نظام تحلیلی غرب غرایانه به دنبال پیوستن به نظم جهانی و کدخدای جهان و پیشرفت در کنار آمریکا و چند کشور استعمارگر است.

امام جمعه ساری ادامه داد: در مقابل یک نظام تحلیلی وجود دارد که اعتقاد دارد ما باید روی پای خودمان بیاستیم و روی مواضع انقلاب ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند پیشرفت چهل ساله کشور در پرتو انقلاب نشان داد که تحلیل نخست غلط است، تصریح کرد: آشوب، اغشاتشات و کارشکنی ها و ایجاد ناامنی ها پشت مرزهای ایران اسلامی همه به این دلیل است که ایران اسلامی را از درون تحت فشار قرار دهند تا کشورمان ناچار شود تسلیم نظام تحلیلی غرب گرایانه شود اما ما با قاطعیت و صدای بلند می گوییم ایران اسلامی دیگر به دامان آمریکا و استکبار بر نمی گردد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات