۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۷۲۱۷۲۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حفظ دستاوردهای انقلاب بهترین راهکار گسترش فرهنگ غدیر است

حفظ دستاوردهای انقلاب بهترین راهکار گسترش فرهنگ غدیر است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهترین راهکار برای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه، حفظ داشته‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین کنگره بین المللی غدیر راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان که در مازندران برگزار شد، گفت: این کنگره به همت عموم مردم، فعالان حوزوی و دانشگاهی، شخصیت‌ها و به‌خصوص بنیاد بین المللی نهج البلاغه در مازندران برگزار شد.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره، افزود: در رابطه با راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه مباحث مفصلی وجود دارد، یکی از بهترین راهکارهای گسترش یک فرهنگ این است که داشته‌ها و دستاوردهای آن فرهنگ را شناخته و حفظ کنیم.

امام جمعه ساری خاطر نشان کرد: نظام ولایی و سیاسی اسلامی مبتنی بر ولایت معصوم و ولایت فقیه امروز در قالب انقلابی به نام انقلاب اسلامی بیش از چهار دهه با مجموعه‌هایی از فداکاری‌ها، قدرت و عزت منجر به شکست استکبار جهان شده از دستاوردهای همان فرهنگ غدیر است.

حجت الاسلام المسلمین محمدی لائینی ادامه داد: روح و جان آن فرهنگ غدیر نظام سیاسی ولایی، فلسفه سیاسی مبتنی بر ولایت الله اینطور خودنمایی کرده که اگر امروز این را حفظ کنیم بهترین راهکار برای ترویج فرهنگ غدیر و برداشتن گام‌های دیگر در گسترش این فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تاکید بر تثبیت و نگهداشت موضع رزمندگان در عملیات‌های نظامی، گفت: این اقدام بهترین راه و کمک کننده برای حملات بعدی خواهد بود، امروز ما به یک موفقیت، پیروزی و قدرتی به برکت همان فرهنگ غدیر در قالب انقلاب اسلامی رسیدیم که اگر حفظش نکنیم نه تنها در ترویج و گسترش غدیر موفق نخواهیم بود بلکه از جایی که قرار داریم عقب‌تر خواهیم رفت.

وی با بیان این که همه باید پای انقلاب اسلامی که تجلی فرهنگ غدیر است بایستیم امروز روز سکوت نیست روز قیام، کلام و دفاع است، خاطرنشان کرد: فکر نکنیم اگر کسی عقب کشیده و موضع محافظه‌کارانه بگیرد خوب است بلکه او از نگاه دشمنان حقیر و ضعیف است، همه ما وظیفه داریم پای علم انقلاب بایستیم، مقام معظم رهبری خطاب به مردم، حوزه علمیه، شورای نگهبان و ارگان‌های دیگر فرمودند سعی کنید که انقلابی بمانید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره غدیر در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم دستاوردهای غدیر و نهج البلاغه که تا این برهه از تاریخ به خصوص توسط نسل‌های سال ۱۳۴۲ به بعد به‌وجود آوردند حفظ کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات