۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۲۲۴۵۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حادثه تلخ شاهچراغ نشان داد جان و امنیت مردم برای اغتشاشگران ارزشی ندارد

حادثه تلخ شاهچراغ نشان داد جان و امنیت مردم برای اغتشاشگران ارزشی ندارد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز گفت: حادثه تلخ حرم شاهچراغ نشان داد جان و امنیت مردم برای اغتشاشگران ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت، سلامت را یکی از دو نعمت بزرگ و ناشناخته خداوند دانست و اظهار داشت: امنیت و سلامت دو نعمت ناشناخته هستند که متأسفانه این روزها هر دو نعمت با تنش‌هایی مواجه است و حافظان هر دو حوزه برای حفظ امنیت و سلامت ایستاده و ملت ایران هم قدرشناس حافظان امنیت و سلامت هستند.

وی افزود: دوران پس از کرونا را می گذرانیم و خیلی هم از آن شرایط سخت دور نشدیم، در آن شرایط حافظان سلامت شبانه‌روز وظیفه خطیر خود را انجام دادند و خوشبختانه در این دولت با همت والا اقدام بزرگ ورود واکسن و تزریق آن انجام شده که این آمار فراوان و آمار تلفات به صفر رسید که خدا را شکر می‌کنیم دولت انقلابی بدون پیوستن به قراردادهای تحمیلی این اقدام مردم‌دوستانه را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ضمن تقدیر از حافظان امنیت با اشاره به حادثه تروریستی شب گذشته در شاهچراغ خاطرنشان کرد: مردم به هنگام نماز و عبادت در یک مکان متبرک در حرم حضرت احمد بن موسی (ع) گرفتار این حادثه تلخ شدند که هم از نگاه انسانی و هم دینی بسیار ناگوار بوده است، این بیانگر این است که کسانی که در حال انجام اقدامات آشوب‌گرانه و اغتشاشات هستند چه کسانی هستند، اینها برای جان و مال و امنیت مردم هیچ ارزش و اعتباری قائل نیستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: بیمه سلامت در حوزه‌های مختلف در حال ارائه خدمات خوبی است، ۴۵ میلیون از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشورمان تحت پوشش این سازمان قرار دارد یعنی بیش از ۵۰ درصد، این بیمه از جایگاه و امنیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: از اینکه بیمه سلامت به حوزه ناباروری توجه دارد جای تقدیر دارد، امروز بیش از سه میلیون زوج مشکل ناباروری دارند و معالجه ناباروری هم هزینه زیادی دارد، انتظارم توجه ویژه به این بخش و همچنین بیماری‌های خاص که نیاز به خرید داروهای گران‌قیمت دارد، است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین اضافه کرد: باید به مسأله سلامت در دستگاه‌ها و نهادها هم توجه شود، موضوع کمبود آنتی بیوتیک کودکان نیز نیاز به تدبیر دارد، آفات و آسیب‌ها ناشی از مسأله انحصار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر این که ابتدا باید مسأله تامین امنیت غذایی و رژیم غذایی مناسب برای خانواده‌ها حل شود، گفت: مردم باید اول از تغذیه کافی و سالم برخودار باشند تا هم کمتر بیمار شوند و هم کمتر برای درمان مراجعه کنند؛ که در اینجا مسأله نرخ، قیمت اجناس و ارزاق مطرح است که دولت باید توجه بیشتری به خرج بدهد.

امام جمعه ساری ادامه داد: ما هر چقدر که از مردم‌مان تشکر کنیم باز هم کم است، بهترین محافظان امنیت مردم و در کنارشان نیروهای امنیتی هستند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات