۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۲۲۸۲۲
مدیر جامعه الزهرا تأکید کرد؛

لزوم توجه ویژه به عرصه پژوهش بانوان جهان اسلام

لزوم توجه ویژه به عرصه پژوهش بانوان جهان اسلام
برقعی در خصوص همایش کتاب سال بانوان گفت: همایش کتاب سال بانوان برای تجلیل و تشویق بانوان پژوهشگر تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست خبری اختتامیه سومین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهدای امنیت و شهدای شاهچراغ شیراز در اتفاقات اخیر، عنوان کرد: دین اسلام به مسئله علم اندوزی و پژوهش به ویژه کتابت آن اهمیت زیادی قائل است، خداوند در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده و مداد علما از خون شهدا بالاتر و والاتر شمرده شده است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه، نشر معارف اسلامی است و بهترین راه برای نشر معارف اسلامی، کتاب‌هایی ماندگار و اثربخش هستند که از علمای بزرگ اسلام به یادگار مانده است.

برقعی تأکید کرد: بانوان ما به برکت انقلاب اسلامی توانستند در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، تربیتی، پژوهشی و غیره ورود پیدا کنند و توفیقات زیادی در این راستا داشتند، اما توفیقات آنها در همه عرصه‌ها یکسان نبوده و به نظر می‌رسد یکی از عرصه‌ها که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بانوان در آن عرصه بروز و ظهور داشته باشند، عرصه پژوهش است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع در کنار فعالیت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف، این همایش را برگزار می‌کند تا ظرفیت‌های موجود در بین خواهران را شناسایی نموده و برای ارتقای این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: پژوهش در حوزه‌های علمیه همزاد تحصیل و تدریس بوده و بهترین گواه، تألیف کتاب‌های مختلف است که توسط علما نوشته شده است. چنانچه ما بیش از هزار اثر علمی از برخی علما داریم و یا برخی بزرگان دین صدها کتاب ماندگار و اثرگذار تألیف کردند که نشان می‌دهد دورنمای آینده ما و افق پیش روی ما چگونه باید باشد.

برقعی عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مؤسسه آموزشی تربیتی توجه دارد که دستاوردهای سیستم آموزشی موفق، پژوهشگران و آثار پژوهشی ماندگاری است که به حل مسائل روز و پیش روی اجتماع می‌پردازد، به همین دلیل، جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر این همایش تأکید دارد و اصحاب رسانه می‌توانند در این امر ما را یاری کنند.

وی ضمن قدردانی از  مسئولان برگزاری این همایش و صاحب اثرانی که اثرات خود را به این همایش ارسال کردند، یادآور شد: ویژگی بارز سومین همایش کتاب سال بانوان این است که سطح علمی آثار نسبت به دو همایش قبلی بالاتر است و آثار وزین‌تری به همایش ارسال شده است.

ارسال نظرات