۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۲۸۵۳

پیش‌بینی اولین شهید محراب در سال 42 از اخراج آمریکایی‌ها توسط ملت ایران

پیش‌بینی اولین شهید محراب در سال 42 از اخراج آمریکایی‌ها توسط ملت ایران
علمای شیعه حدود 300 نفر که در راس آنها آقای حکیم است مستقیماً به شخص رئیس جمهور امریکا نامه نوشته‌اند و قید کرده‌اند که آمریکا از ایران دست بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله قاضی طباطبایی از جمله پیشروان عرصه مبارزه علیه رژیم پهلوی بود که به او خمینی آذربایجان می‌گفتند. این عالم مبارز از آغاز نهضت اسلامی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از تمام توان خود برای روشنگری مردم استفاده می‌کرد. در روزها و ماه‌های پس از دستگیری امام خمینی (ره) در خرداد 42 که رژیم پهلوی درصدد بود تا سرکوب و خفقان را نهادینه کند، صدای این روحانی مجاهد تبریزی همچنان طنین‌انداز بود تا جایی که شدیدترین سخنرانی‌ها و حملات را به آمریکا و سیاست‌های استعماری‌اش در ایران کرد.

این موضع‌گیری‌های آیت‌الله قاضی طباطبایی از دید اسناد نیز پنهان نماند. به گواهی اسناد مکتوب او بارها و بارها در سخنان خود به آمریکا و سیاست‌هایش انتقاد کرد. در یکی از گویاترین این اسناد که در مهر ماه ۴۲ گزارش شده از قول آیت‌الله قاضی اینچنین آمده است: هر کاری که بر علیه ملت به‌خصوص روحانیت از طرف حکومت اجرا می‌شود به دستور آمریکایی‌ها انجام می‌گیرد و تمام کشت و کشتار به دستور آنهاست.

مامور می‌نویسد که در این مورد نیز از طرف علما شیعه که حدود ۳۰۰ نفر می‌باشند که در راس آنها آقای حکیم قرار گرفته مستقیماً به شخص رئیس جمهور آمریکا آقای کندی نامه نوشته‌اند و مخصوصاً قید کرده‌اند که آمریکا از ایران دست بردارد و ایران را به ملت خود واگذار نماید و این حکومتی که بر سرکار آورده‌اید از طرف ملت نیستند و به ملت ایران خیانت نموده‌اند و منتظر جواب آقای کندی هستند که اگر جواب مثبت نداد ملت ایران خودش آمریکایی‌ها را از ایران خارج خواهد کرد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات