۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۷۲۲۸۶۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به مسئله عادی سازی روابط، گفت: سیاستی که برخی از سران اسلامی در این باره به کار گرفته اند محکوم به شکست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در نشستی با جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی کرمانشاه، بیان کرد: اسلام یعنی دین رحمانیت و از همان روزهای نخستین آغاز رسالت رسول اکرم(ص) شاهد یک حرکت از سوی این حضرت برای انسجام بخشی مسلمانان بودیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی یعنی از بین رفتن دوران غارت داشته های جهان اسلام توسط دشمنان، بیان داشت: استکبار با پهن کردن دام تفرقه و دشمنی در بین مسلمین عملا راه را برای غارت ثروت کشورهای اسلامی مهیا کرد و در مقابل روحیه انفعال سران اسلامی این روند را تسریع بخشید.

این عالم برجسته کرمانشاهی عنوان کرد: امروز این انفعال دیرینه در بین سران اسلامی به جایگاهی رسیده که عملا جهان اسلام به بازیچه برخی از قدرتها تبدیل شده است که این باید مایه تاسف برای مسلمین دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: بارزترین نمود این ضعف سیاسی در جهان اسلام، دیکته سیاست های کشورهای غربی به کشورهای اسلامی منطقه است، در چند سال گذشته آمریکایی ها و برخی از کشورهای اروپایی به دنبال عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با سران عربی ـ اسلامی بودند و باید اذعان کرد که در این زمینه هم تقریبا موفق بوده اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: برقراری ارتباط سیاسی و حتی اقتصادی و... بین کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی به معنای واقعی فاجعه بزرگی برای اسلام و آرمان های آزادی خواهانه این است، زیرا زمانی که بین دو کشور ارتباط برقرار باشد بسیاری از مسایل به حاشیه می روند که در این میان یکی از مسایلی که از روابط کشورهای اسلامی با صهیونیست آسیب جدی می بیند، مسئله فلسطین و مسجد الاقصی می باشد.

این عالم کرمانشاهی خاطرنشان کرد: البته تاریخ به کرار ثابت کرده است که تصمیم گیر اصلی در مناسبات بین کشورها، ملتها هستند، ارتباط بین کشورهای اسلامی و عربی با رژیم کودک کش اسرائیل بی گمان در حد تعارفات سیاسی باقی خواهد ماند، لذا سیاستی که برخی از سران اسلامی در این باره به کار گرفته اند محکوم به شکست است./1400/

ارسال نظرات