۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۲۳۰۱۷
آیت الله صدیقی:

حوادث ۱۳ آبان برای دانش‌آموزان و دانشجویان ما عبرت‌آموز است

حوادث ۱۳ آبان برای دانش‌آموزان و دانشجویان ما عبرت‌آموز است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قدرت های پوشالی فرور می ریزند، گفت: حوادث ۱۳ آبان برای جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما عبرت‌آموز است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه 13 آبان که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه جنگ، فتنه، آشوب و اغتشاش ظاهر تلخ و تاسف‌باری دارد؛ اما کلاس عبرت است، گفت: فتنه و آشوب هشدار و بیدار باش است، بنابراین باید همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ ابراز کرد: این مردم چه گناهی داشتند؟ آیا این‌ها نظامی بودند؟ کجای عالم با کسی جنگی داشتند؟ در نهایت قساوت و بی رحمی اینها را به گلوله بستند و رحمی به نوزاد شیرخوار و پیرمرد نکردند. این فاجعه‌ای بود که نوعی درندگی را نشان داد. هیچ درنده‌ای اینطور درندگی نمی‌کند. یک حیوان درنده طعمه خود را می‌گیرد و می‌رود و به موجودات دیگر آسیبی نمی‌رساند اما اینها از هر درنده‌ای بدتر بودند و این چنین جنایتی را آفریدند. این مصیبت عظمی را به همه مسلمانان، وجدان‌های پاک و ملت ایران تسلیت می‌گویم.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: تسلیت خاص ما برای شهادت طلبه فاضل و متدین و انقلابی، «آرمان» مظلوم است که زیر آن همه ضربات بی‌رحمانه و بدون هیچ جرمی کشته شد و بعد بدن خونین شده‌اش را در خیابان انداختند. آرمان سرباز امام زمان و مبارزه با فساد و دلسوز جامعه خود بوده است، این جوان به چه جرمی کشته است؟

وی ۱۳ آبان را روز مباره با استکبار و روز دانش ‎آموز برشمرد و اظهار داشت: سه حادثه درس‌آموز و عظیم در این روز رقم خورده است که اولاً نشان می‌دهد که قدرت‌های پوشالی فرو می‌ریزند، سرنگون می‌شوند، آدم‌های برفی هستند که آب می‌شوند و قدرت واقعی ندارند، دوماً، حوادث سیزدهم آبان برای جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما عبرت‌آموز است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: اولین حادثه، حادثه کشتار جمعی از دانش‌آموزان ما به دست دژخیمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت رژیم مستکبر آمریکا بود، حادثه دوم، تبعید بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگ مجاهد دوران، بزرگ حکیم و عارف تاریخ، بزرگ انسان خودساخته و تحول‌آفرین، دگرگون کننده تاریخ، احیاگر بشریت، اسلام و تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: این تبعید، متعاقب جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی درباره قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت؛ قانونی که برای مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران وضع شد، آمریکای حاضر در ایران بیش از هفتاد هزار نفر بودند و بر سرنوشت ما مسلط بودند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به قانون کاپیتولاسین خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در شرایطی که آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارتخانه‌های ما را در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند.

آیت الله صدیقی با یادآوری بر اینکه امام خمینی (ره) تسخیر  لانه جاسوسی را به عنوان انقلاب دوم دانستند، تاکید کرد: انقلاب بزرگی بود چرا که بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه لانه جاسوسی است که آمریکایی‌ها در آن، چه توطئه‌ها و نقشه‌‎های شومی علیه ایران در برنامه‌های خود تدارک دیده بودند.

وی با اشاره به دشمنی آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها در این ایام این طور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند، اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

استاد حوزه علمیه افزود: آمریکا در دوره زندگی ننگین خود، غارتگر، متجاوز و خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است اما درباره ایران، آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند؛ علیرغم آنکه دولت آن روز و نخست‌وزیر آن دوران، «مصدق» حجت‌‎الاسلام نبود و دایعه اسلام‌خواهی نداشت، اما همین که نفت را از چنگال انگلیس‌ها بیرون آورد، آمریکا، نخست‌وزیر و دولتی که به او خوش‌بین بود را تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و تا آخر در تبعید نگه داشت و عده‌ای را از بین برد و یک فرد نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

آیت الله صدیقی در خطبه اول با اشاره به رعایت تقوای الهی خاطرنشان کرد: تقوا، پرده غفلت را کنار می‌زند، غبار بی‌خبری از خود را شتسشو می‌دهد و آدمی را صیانت می‌کند که از حریم امن الهی خارج نشود.

وی تصریح کرد: کسانی که اهل تقوا هستند، وقتی شیطان بر سر راه آنها قرار می‌گیرد به یاد خدا می‌افتند و از شر شیطان خود را حفظ می‌کنند و از آلودگی به گناه اجتناب می‌کنند.

ارسال نظرات