۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۲۲۴۹۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

داعش همان آمریکای ادکلن نزده است/ انتقام خون های ریخته شده را می گیریم

داعش همان آمریکای ادکلن نزده است/ انتقام خون های ریخته شده را می گیریم
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: همه خونها و گرفتاریهایی که برای ایران پیش آمده گردن شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیستها است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (ع) گفت: حقیقتاً این حادثه اتفاق تلخ و جانگدازی بود که با بی‌رحمی تمام، انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع را در حال عبادت و زیارت در وقت نماز با آن وضع فجیع به شهادت برسانند و یا مجروح کنند به رگبار ببندند و امام امت را داغدار کردند.

وی افزود: به لطف الهی انتقام این خون‌های پاک و معصوم علاوه بر عاملان مباشران جانی آن که مصوب اصلی این حوادث هستند یعنی استکبار جهانی گرفته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دانشمند نخبه کشور نیز بین شهدای ترور بودند، بیان کرد: در میان شهدای حرم مطهر دانشمند نخبه جوان عزیزمان از سلاله سادات آقای دکتر سید فرید الدین معصومی هم هستند که برای انجام ماموریت مهمی در شیراز بودند و پس از انجام ماموریت برای وداع و زیارت به حرم مطهر مشرف شدند که در این ماجرا به شهادت می‌رسند و البته این افتخار بزرگی بود که نصیبشان شد.

رئیس ستاد ائمه جمعه کشور ضمن گرامیداشت شهدای امنیت و شهدای ترور ابراز کرد: رهبر عزیزمان در این پیامی که ارائه فرمودند تعبیر دقیقی دارند، داغ عزیزان و هتک حرمت حرم اهل بیت جز با جستجو از سررشته این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن جبران نخواهد شد و این مطلبی است که باید قدری بیشتر درباره آن فکر کنیم و نکته‌های لطیفی که در این پیام مهم هست را در یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری با اشاره به راهبرد استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، تصریح کرد: استکبار جهانی دو موضوع استحاله هویتی و ایجاد و تولید ناامنی علیه ایران اسلامی را در پیش گرفته است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جنگ تمام عیار فرهنگی و فکری و تربیتی راه انداختند و ادامه می دهند و در حال پیچیده تر شدن است که رهبری  گاهی از آن به شبیخون و گاهی به تهاجم و ناتوی فرهنگی تعبیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه بین ما و استکبار جهانی از روز اول انقلاب درگیری جدی آغاز شده و ادامه دارد، اظهار کرد: مبانی قوت ایران براساس اسلام عزیز و رهبری حکیم و ولی فقیه در سه نقطه برجسته می شود؛ یکی احیای هویت ایرانی با دومولفه دینی و ملی و بازگشت به خویشتن و هویت جویی و بالندگی این هویت، برجسته شدن و شکوفایی اش است. دوم کار و مجاهدت در همه عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی، داخلی، بین المللی و برای ساختن ایران الگو و نمونه منطبق به الگوی اسلامی است و سوم مساله امنیت به منزله زیرساخت برای پیشرفت در همه عرصه هاست.

رئیس ستاد ائمه جمعه با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران تمامی ندارد، یادآور شد: شکستن وحدت ملی و اختلاف و دودستگی از روز اول دستور کار همیشگی شیطان است و شیطان بزرگ، امریکا به مهار ایران قانع نیست و درصدد بازگشت به قبل از انقلاب و تبدیل شدن ایران به یک گاو شیرده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه همه خون ها و گرفتاری هایی که برای ایران پیش آمده همه را گردن شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیست ها می دانیم، خاطرنشان کرد: شیطانک ها همواره منتظر انتقام ما باشند.

وی بااشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ شیراز که داعش مسوولیت آن‌ را به عهده گرفته است، اذعان کرد: وقتی با امنیت کشور بازی می شود، این اتفاقات رخ می دهد و کسی نمی تواند با امنیت کشور بازی کند، از این طرف داعش همان امریکای ریش دار خون خوار و دژخیم وسط میدان است و داعش همان آمریکای ادکلن نزده است، ملت ما فریب نخورد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما مشکلات زیاد داریم اما مشکلات ایرانی، سرپنجه ایرانی می خواهد و خود ملت ایران مشکلات را حل و فصل می‌کند، تصریح کرد: فتنه انگیزی های اخیر در سلسله فتنه های امریکایی بود و آنها دنبال انقلاب فراگیر و تجزیه ایران و براندازی آن بودند، اما با هوشیاری امت صبور این فتنه‌انگیزی ها به گل نشسته و حکایت از اوج استیصال دشمنان دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها برای اینکه جلوی تبدیل شدن ایران به ایران قوی را بگیرند، شکست مفتضحانه ای را تجربه می کنند و دنبال فلج شدن و صفر کردن صادرات نفتی و مراودات مالی ما بودند، اما مقاومت ملت و مسئولان پاسخ داد و تحریم ها رسوا و صادرات نفتی رونق گرفت و بحران جهانی غذا کنترل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه می خواستند ایران را در منطقه منزوی کنند، ولی ارتباط ها بیشتر شد، تصریح کرد: قرارداد صادرات توربین به روسیه را داریم، همچنین ۲۲ کشور خواهان پهپاد ایرانی هستند و ۵۲ دانشگاه ما در جهان جزو بهترین دانشگاه های ثبت شده هستند،  تولید پانسمان ویژه پروانه ای را هم داشتیم، آنها  بیماران پروانه ای ما را تحریم کرده بودند، ولی موفقیت های دیگر در عرصه های ورزشی و افتتاح رصدخانه ملی ایران را داریم و اینها خبرهایی است که روزهای اخیر در حال رخ دادن می باشد و امروز تدابیر منطقه ای امریکایی به گل نشسته است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول با توصیه به تقوای الهی و مدیریت کلام اظهار داشت: این مطلب به قدری مهم و اساسی است که بیان حضرت امیرالمومنین (ع)‌ درباره آن با سوگند همراه شده است، در آنجایی که امیرالمومنین (ع) فرمود به خدا قسم من ندیده‌ام کسی از تقوای خود بهره و سود ببرد مگر اینکه زبانش را مهار کند.

وی افزود: این در حقیقت همان فرمایش خدای متعال است که فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید سخنان استوار، کم، فکر شده، سنجیده شده و حساب شده بگویید، سپس فرمود اگر شما بتوانید قول سدید را سرلوحه خود قرار دهید بقیه اعمال شما هم اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اظهار کرد: امیرالمومنین فرمودند اگر انسان بتواند زبان خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کند و آن را به تقوای الهی آراسته کند، آن‌گاه از این تقوا در سایر امور زندگی خود هم بهره خواهد برد وگرنه بی‌تقوایی در زبان که بسیار در معرض آن قرار داریم می‌تواند همه حوزه تقوای انسان را در معرض خطر قرار بدهد.

ارسال نظرات