۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۲۳۲۴۹
مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت تأسی به سیره نبوی در ارتباط با مسائل جامعه

ضرورت تأسی به سیره نبوی در ارتباط با مسائل جامعه
حجت‌الاسلام آزموده گفت: در رابطه با شرایط فعلی جامعه ما متکی بر سیره نبوی(ص) در تحلیل و مواجهه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز، در جمع طلاب استان، با تأکید بر لزوم استفاده از سیره نبوی(ص) در ارتباط با شرایط جامعه، گفت: استفاده از سیره نبوی(ص) می‌تواند چراغ راهی برای فریب‌خوردگان در اغتشاشات اخیر باشد.

وی افزود: از این سیره می‌توان سه قاعده به‌هم‌پیوسته حکمت، رحمت و عزت را استخراج کرد و ما اگر بتوانیم بر اساس این قواعد با جامعه ارتباط داشته باشیم به فضل پروردگار متعال کامیاب، فاتح و موفق می‌شویم.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: قاعده حکمت به ما می‌گوید ژرف کاو، عمق‌یاب، آینده‌نگر، جامع‌نگر باشیم تا بر همه محیط کاملاً اشراف پیدا کنیم و نقطه مقابل آن سطحی‌نگری، برداشت‌های نامتوازن، تحلیل ناقص، ندیدن لایه‌های پنهانی و ندیدن آفاق و آینده کار است.

وی ادامه داد: وقتی ریشه‌ها را خوب نتوانیم ببینیم و محیط و عوامل را نتوانیم تحلیل کنیم و آینده را نتوانیم بررسی کنیم از دایره حکمت بیرون می‌افتیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار داشت: قاعده رحمت بنا و اساس حرکت نبوی(ص) در هدایت جامعه است؛ رحمت از هیچ اقدامی که بتواند رشد، صلاح و سعادت جامعه را تأمین نماید دریغ نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اصل بسیار محکم، فرازمند و قوی قاعده عزت است که نسبت به جریان کفر، شرک و نفاق که دارای آرایش ستیز در برابر جریان حق است تقابل فعال، محکم، باصلابت، نفوذناپذیر است.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: این قاعده باید در دستور کار جامعه به‌ویژه مسؤولان جامعه قرار گیرد مسؤولان جامعه باید دلسوزانه و باقوت قلب مسؤولیت خود را به نحو احسن انجام داده و نسبت به جریان دشمن اشراف داشته باشند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: این سه قاعده «حکمت»، «رحمت» و «عزت» وقتی کنار هم قرار می‌گیرد هم به ما دستگاه محاسباتی و تحلیلی بسیار دقیقی می‌دهد، هم نظام راهبری ما را ساماندهی می‌کند و هم اثربخشی حرکت ما را به‌مراتب تقویت می‌کند و این همان سیره نبوی (ص) در اداره امور جامعه است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات