۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۰۶۴۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی نیاز مبرم کشور و استان است

دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی نیاز مبرم کشور و استان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با توجه به خشک‌سالی کشور، باید شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت مسئولان به بخش کشاورزی ورود کرده و کاستی‌ها را مرتفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که با حضور مردم نمازگزار در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، به تبیین ارزش و جایگاه این ماه پرداخت و اظهار کرد: برکت و مغفرت الهی در ماه رمضان قابل قیاس با ماه‌های دیگر نیست؛ زیرا در این ماه حق‌تعالی عنایات خاص و ویژه‌ای نسبت به بندگانش دارد.

وی افزود: در این ماه اگر انسان یک آیه قرآن بخواند به اندازه یک ختم قرآن ثواب دارد و عمل نیک ما در این ماه ارزش و برکت بیشتری پیدا می‌کند؛ به‌گونه‌ای که می‌تواند ما را از آتش جهنم دور کند؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم در این ماه مشمول مغفرت ویژه الهی قرار گیریم تا گناهان ما بخشیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: ام‌المؤمنین حضرت خدیجه کبری (س) حق بزرگی به گردن جامعه اسلامی دارد؛ این بانوی بزرگوار در کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) عمر خود را برای نشر و تقویت دین مبین اسلام صرف کرد و نخستین زنی بود که پیامبر (ص) را تصدیق کرد و به او ایمان آورد.

وی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) در حمایت از پیامبر گرامی اسلام (ص) از همه داشته‌های خود گذاشت، اموال خود را در مسیر تبلیغ اسلام قرار داد و عشق و عاطفه خود را به پیامبر (ص) ارزانی داشت تا بتواند در مسیر هدایت جامعه بهتر کار و تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: اگرچه وفات حضرت خدیجه (س) به‌ظاهر رحلت بود؛ ولی به دلیل رنج‌ها و مرارت‌هایی که در راستای حمایت از رسول گرامی اسلام و نشر دین متحمل شد، رحلت او فی‌الواقع شهادت محسوب می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید آوینی، او را مجاهد میدان تبیین دانست که با قلم و بیان خود جهاد تبیین می‌کرد و با روایت‌های فتح، دفاع مقدس را به بهترین وجه به جامعه معرفی کرد.

وی همچنین با اشاره به سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار محبوب ولی امر و دوستدار همیشگی اهل‌بیت (ع)، امام زمان (عج) و ولی‌فقیه بود که همه عمر خود را وقف جهاد در میادین خدا کرد و سرانجام نیز در همین میدان‌ها به شهادت رسید.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: درزمینهٔ تولید دانش‌بنیان استان ما در مقایسه با استان‌های دیگر اندکی عقب است؛ به همین دلیل باید 31 شرکت دانش‌بنیانی که در استان وجود دارند ازنظر کمی و کیفی تقویت شود تا ثروت در جامعه ایجاد شده و مشکلات معیشتی حل شود.

وی افزود: نیاز داریم در حوزه کشاورزی شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در استان ایجاد شوند تا بتوانند برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود درزمینهٔ تولید و تجهیزات، آبیاری و سایر بخش‌های کشاورزی طرح و راهکار ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: واقعیت این است که ما جزء کشورهای کم آب دنیا هستیم و خشک‌سالی‌ها نیز تداوم دارند؛ لذا باید شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت مسئولان و متولیان به بخش کشاورزی ورود کرده و کاستی‌ها و مشکلات موجود را رفع کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات