۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۰۱۹۴۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دین‌مداری و مبارزه در راه عقیده دینی عامل پیروزی و تداوم انقلاب است

دین‌مداری و مبارزه در راه عقیده دینی عامل پیروزی و تداوم انقلاب است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: عقیده دینی و مبارزه و استقامت در راه عقاید دینی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر که با حضور کارکنان دامپزشکی استان برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت به مناسبت شهادت امام علی النقی(ع)، از خدمات دامپزشکی استان قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه مناسب انسان و پیشگیری از بیماری‌ها، به نقش دامپزشکی در سلامت محصولات تولیدی با منشأ دامی در بازار و همچنین اهمیت تضمین کیفیت و سلامت این محصولات و درمان بیماری‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مبارزه در پیروزی انقلاب و تداوم نظام اسلامی، اضافه کرد: طبق روایات اسلامی زندگی دارای دو رکن اساسی عقاید و جنگیدن در راه عقاید است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس ارزش انسان‌ها با عقاید آن‌ها و جنگیدن در راه این عقاید تعیین می‌شود که این ارکان را در پیروزی انقلاب اسلامی به عینه می‌بینیم.

وی ادامه داد: با وجود سابقه تمدنی و نیز وجود پیروان ادیان و مذاهب مختلف در ایران، بی‌حرمتی و بی‌ارزش کردن عزت مردم در زمان قبل از انقلاب، کشف حجاب، تحقیر و به انزوا کشیدن دین اسلام و جنایت‌های قبل از انقلاب از جمله عواملی بود که سبب خیزش مردمی و پیروزی انقلاب شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین مؤمن، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به ضرورت حفظ پرچم انقلاب اسلامی تا زمان ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: حق‌تعالی در آیه 52 سوره فرقان تأکید می‌کند از کافران پیروی نکن و به وسیله قرآن با آنان به جهادی بزرگ بپرداز که طبق این تأکید الهی، جهاد کبیر در برابر منافقین واجب است.

حمید رمضانی، مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این مراسم، ضمن تشریح وظایف دامپزشکی در حوزه صیانت از سرمایه دامی کشور و همچنین ارتقای شاخص سلامت در جامعه انسانی، اظهار کرد: این استان با دارا بودن سه درصد جمعیت دامی کشور و وجود 20 مرکز خدمات دولتی و واگذاری درمان به بخش خصوصی و برخورداری از ظرفیت‌های اقلیمی مناسب، توانمندی‌های لازم را جهت توسعه صنعت دامداری دارد.

وی افزود: با نظارت بهداشتی به‌طور شبانه‌روزی در کلیه مراکز تولیدی و کشتارگاه‌ها، بازرسی بهداشتی از مزرعه تا سفره بر محصولات تولیدی با منشأ دامی انجام می‌شود./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات