۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۷۰۰۹۷۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

تطهیر رژیم سابق و بن‌بست نمایی شرایط فعلی کشور، محور هجمه دشمن است

تطهیر رژیم سابق و بن‌بست نمایی شرایط فعلی کشور، محور هجمه دشمن است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: تلاش برای تطهیـر رژیـم پهلوی و ارائـه تصـویری کارآمـد از آن و نیز بن‌بست نمایی شرایط فعلی و آینده کشور محور هجمه دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، به تبیین رسالت طلاب و روحانیان در مواجهه با هجمه فرهنگی و شبهه‌ای دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی اظهار کرد: دشمن بر تصویرسازی غلط و مثبت از رژیم طـاغوت و تصویرسازی غلط و منفی از انقلاب و جمهوری اسلامی تمرکز راهبردی کرده است؛ به‌گونه‌ای که تلاش برای تطهیـر رژیـم شاه و ارائـه تصـویری کارآمـد از ایـن رژیـم و همچنـین زیر سؤال بـردن دسـتاوردهای انقـلاب اسـلامی و بن‌بست نمایی از شرایط کنونی و آینده کشور دو محور مهم تمرکز دشمنان قسم‌خورده انقلاب ملت ایران در پروسه جنگ شناختی و ادراکی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر بوده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: اساسی‌ترین هدف طراحان و مجریان این طرح این است که با تصویرسازی مطلوب از رژیم شاه از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مشروعیت زدایی کنند، به‌عبارت‌دیگر تطهیر کنندگان رژیـم شـاه درصـدد هسـتند تـا این‌گونه به مخاطبان خود القا کنند که اساساً شرایط کشور در زمان پهلوی دوم نامساعد نبود که نیازی به انقلاب و اعتراض باشد.

وی تصریح کرد: درواقع این‌ها درصدد هستند تا با این داستان‌سرایی‌های کاذب، یکی از علل موجده انقـلاب را مخدوش سازند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: هدف غایی تبلیغات مذکور ایجاد این تردید در ذهن مردم است که در شـرایطی کـه رژیـم شاه اقدامات مناسبی انجام می‌داد و به تعبیر خود شاه کشور را بـه دروازه‌های تمـدن نزدیـک کـرده بـود، انقلاب ضرورتی نداشت!

وی خاطرنشان کرد: مسلماً در این پروسه رسانه‌ای- روانـی مانـدگاری انقـلاب نیـز سـیبل قـرار داده می‌شود؛ بدین معنا که با هدف قرار دادن علت موجده انقلاب و دستاوردهای آن درصدد هستند تا در شـرایط کنونی ماندگاری انقلاب را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: برای مقابله و خنثی‌سازی این نقشه دشمن باید ضمن اثبات کارآمدی نظام در عرصه‌های عملی و موفقیـت در حل و رفع چالش‌های زندگی روزمره مردم تصویری واقعی از ناکارآمدی‌ها و ماهیت فاسد، استبدادی، وابسته و بیگانه ساخت رژیم شاه ارائه شود و در نقطه مقابل دستاوردهای انقلاب اسلامی بازگو شـود.

وی اظهار کرد: درواقع در کنار تلاش مسؤولین و دلسوزان برای ارتقای سطح کارآمدی به‌منظور گره‌گشایی از مسـائل زنـدگی روزمـره مردم باید به روشنگری با دو محور توجه جدی صورت گیرد؛ بازنمایی واقعیات عصر تاریک پهلوی از طریق روایت و تحلیل درست از وضعیت کشور در زمان رژیم شاه و ارائه روایت و تحلیل واقعـی و درسـت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: باید با روایتگری دقیق تـلاش شـود تـا جامعـه مخاطب به‌ویژه نسل جوان و انقلاب ندیده ضمن درک تفاوت‌های زمان حاضر کشور با گذشـته بـه قضـاوتی منصفانه و مبتنی بر واقعیت‌ها از ناکارآمدی‌های رژیم شاه و دستاوردهای انقلاب برسد./9314/پ210/

هادی رحیمی کوهستان

هادی رحیمی
ارسال نظرات