۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۴۰۸۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضور مردم در عرصه‌های مختلف از دستاوردهای انقلاب است

حضور مردم در عرصه‌های مختلف از دستاوردهای انقلاب است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حضور مردم در وسط میدان و سهیم دانستن خود در عرصه‌های مختلف نظام و کشور، از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا با حضور پرشور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر به تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه به صحنه آمدن مردم ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: درواقع دهه فجر و پیروزی انقلاب نتیجه حضور پرشور مردم بود، مردمی که با حضور در وسط میدان به رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، نظام پهلوی را سرنگون کرده و نظام اسلامی را برگزیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای مردم جایگاه ویژه و والایی قائل بود، افزود: در نگاه امام مردم نقش محوری دارند؛ به‌گونه‌ای که وقتی انقلاب به پیروزی رسید و نظام اسلامی مستقر شد، همه مسؤولیت‌ها را به مردم سپرد و وقتی جنگ شد جنگ را هم به مردم سپرد.

وی ادامه داد: اگرچه برخی مانند بنی‌صدر نمی‌خواستند جنگ مردمی شود؛ اما حضرت امام (ره) دستور تشکیل بسیج را داد و مردم در کنار ارتش و سپاه در میدان‌های نبرد حضور یافته و پیروزی‌های بزرگی به‌وسیله مردم ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در انقلاب و نظام اسلامی و دفاع مقدس مردم مسؤولیت‌ها را قبول کردند، شهید برونسی بنّای ساختمان بود؛ اما وقتی جنگ آغاز شد وارد دفاع مقدس شد و فرماندهی تیپ را بر عهده گرفت، دانشجویان زیادی وارد عرصه نبرد شدند، برخی حتی سربازی نرفته بودند اما در دوران دفاع مقدس وارد عرصه نبرد با دشمن شدند و با نشان دادن قابلیت‌های خود حتی مسؤولیت‌هایی مانند فرماندهی گردان و تیپ را نیز بر عهده گرفتند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: درواقع مردم با حضور خود در وسط میدان، جنگ را مدیریت و اداره کرده و درنهایت به پیروزی رساندند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه حضور مردم و اینکه مردم خود را در عرصه انقلاب و نظام سهیم می‌دانند از دستاوردهای بزرگ است، تصریح کرد: در زمان کنونی و در دفاع از حرم نیز همین مردم و بسیجیان بودند که عراق و سوریه را از دست داعش نجات داده و جبهه مقاومت را تقویت کردند؛ زیرا اگر مردم و بسیجیان و فاطمیون و زینبیون نبودند این پیروزی‌های بزرگ به دست نمی‌آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در شیوع کرونا نیز همین مردم به میدان آمدند؛ چراکه در عرصه مقابله با این ویروس تنها خادمان درمان و مجموعه علوم پزشکی سهیم نبودند؛ بلکه مردم و نهادهای مختلف به میدان آمده و هر کدام گوشه‌ای از کار را گرفتند.

وی ادامه داد: با حضور و مشارکت مردم و خیران بود که کمک‌های معیشتی به افراد و آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا ارائه شد و قرارگاه مواسات با همراهی و همکاری همه ملت برای کنترل بیماری و کاهش تبعات و آسیب‌های آن تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه این از دستاوردهای نظام است که مردم نسبت به همه اتفاقات درون نظام احساس مسؤولیت می‌کنند، گفت: بر این اساس این مردم ولی‌نعمت نظام و انقلاب هستند و مسئولان مکلف‌اند بیشترین و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهند./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات