۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۳۷۰۲
همگام با انقلاب؛

تشکیل جبهه متحد علیه استکبار و استبداد، ثمره انقلاب اسلامی است

تشکیل جبهه متحد علیه استکبار و استبداد، ثمره انقلاب اسلامی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: انقلاب اسلامی باعث شد بساط نظام استکباری در ایران برچیده شود و در منطقه نیز جبهه متحدی علیه استکبار و استبداد شکل گیرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار تشکل‌های دانش‌آموزی استان که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، ضمن تبریک این ایام، به تبریک نقش جوانان و نوجوانان در پیروزی انقلاب و تداوم راه نهضت در بیش از چهار دهه اخیر پرداخت.

وی با بیان اینکه جوانان در این انقلاب نقش بسزایی داشتند و دارند، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان نه‌تنها در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند؛ بلکه پس از انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب و نظام خوش درخشیده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بیشتر شهدای دفاع مقدس و انقلاب بین 17 تا 23 سال سن دارند که اکثر این شهدا را جوانان و دانش آموزان تشکیل داده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برکات انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تحولات اساسی ایجاد کرد که یکی از تحولات اساسی، تحول مکتبی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به نقش دین‌مداری در پیروزی انقلاب و تداوم نظام اسلامی، گفت: نقش دین‌داری مردم در تمامی شئون انقلاب و نظام اسلامی کاملاً مشهود است، به‌عنوان‌مثال آنچه باعث شد اسرای جنگی در دفاع مقدس از روحیه بالایی برخوردار باشند و در برابر دژخیمان بعثی مقاومت کنند، دین اسلام و امید آن‌ها به فضل الهی بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در بخش‌های مختلف اعم حوزه فلسفه، سیاست، دین و ... شخصیت تراز اولی بود و با برخورداری از همین ویژگی‌ها و تکیه بر مدد الهی توانست ملت ایران و امت اسلام را در برابر ظلم و استکبار متحد کند؛ چراکه دین اسلام باعث تغییر و یکرنگی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: انقلاب اسلامی باعث شد بساط نظام استکباری در ایران اسلامی برچیده شود و در منطقه و دنیا نیز جبهه متحدی علیه استکبار و استبداد شکل گیرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات