۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۷۳۶۳۶
همگام با انقلاب؛

روند و رویه ضداستکباری انقلاب اسلامی عامل توفیقات روزافزون نظام است

روند و رویه ضداستکباری انقلاب اسلامی عامل توفیقات روزافزون نظام است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: 42 سال است که با نظام استکباری می‌جنگیم و به دلیل همین روند و رویه ضداستکباری، تاکنون توفیقات بسیاری شامل حال ما شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیران و مسؤولان نهادها و دستگاه‌های مختلف که به مناسبت دوازدهم بهمن‌ماه، سالروز ورود تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب به میهن اسلامی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، آغاز انقلاب اسلامی را ابتدای عرصه جدیدی از تمدن نوین و راهگشا برای مردم تحت ظلم و به استضعاف کشیده شده ایران برشمرد.

وی افزود: بسیاری از بزرگان و علما قبل از حضرت امام راحل راه مخالفت با نظام سلطه را پیمودند؛ اما متأسفانه تمام این تحرکات در نطفه خفه شد و به کانون مؤثری برای برچیده شدن بساط مستکبرین تبدیل نشد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان این‌که معمار کبیر انقلاب واژگان جدیدی را وارد ادبیات ما کرد، اضافه کرد: با به عرصه آمدن و ظهور و بروز یافتن مبارزات انقلابی و اسلامی مردم، حضرت امام خمینی (ره) واژه‌های جدیدی را وارد ادبیات انقلاب کردند که این واژگان همچنان سازنده و اثرگذار هستند.

وی اظهار داشت: یکی از این واژگان کلمات مستکبر و مستضعف بود؛ زیرا امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفین و پابرهنگان در مقابل مستکبرین و مستبدین عنوان کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در مقابل تمامیت نظام ستم‌شاهی ایستاد؛ زیرا نظام پهلوی را حکومتی فاسد می‌دانست که لایه‌های فساد، لامذهبی و ضد اسلامی آن در تمامی ارکان نفوذ داشت؛ به همین خاطر هیچ مماشاتی با سردمداران نالایق پهلوی نکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری حرکت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی و هدایت و رهبری انقلاب و نظام اسلامی را اقدامی ضد استبدادی و ضد استکباری برشمرد و گفت: 42 سال است که با نظام استکباری می‌جنگیم و تاکنون توفیقات بسیاری شامل حال ما شده است.

وی افزود: اکنون در حوزه‌های مختلف امنیتی، هسته‌ای و پزشکی خودکفا شده‌ایم که این موفقیت جای بسی خرسندی است و از سوی دیگر شاهد رو به افول رفتن نظام استکباری و استبدادی هستیم.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در مهرماه اولین جلسه رسمی مراسم ایام‌الله دهه فجر برگزار شد، از ثبت بیش از 12 هزار برنامه در سامانه ثبت برنامه‌های دهه فجر استان خبر داد که در این دهه ذیل 25 عنوان برنامه اجرایی می‌شوند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات