۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۳۵۲۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

همسران شهدا با تربیت یادگاران شهیدان، آن‌ها را برای آینده نظام آماده کردند

همسران شهدا با تربیت یادگاران شهیدان، آن‌ها را برای آینده نظام آماده کردند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: همسران شهدا با تربیت یادگاران همسران خود آن‌ها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده کرده و می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش تکریم مادران و همسران شهدای گرمه، با گرامیداشت ایام وفات حضرت ام‌البنین (س)، به تبیین ویژگی‌های بارز این بانوی والامقام مکتب اسلام پرداخت.

وی با اشاره به ولایتمداری عملی و لطف و علاقه زائدالوصف حضرت ام‌البنین (س) به فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: فاطمه کلابیه بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک با علی (ع)، به امیرالمؤمنین (ع) پیشنهاد کرد که به جای «فاطمه» که اسم قبلی و اصلی وی بوده، او را ام‌البنین صدا زند تا فرزندان حضرت زهرا (س) از ذکر نام اصلی او توسط پدرشان به یاد مادر خویش، فاطمه زهرا (س) نیفتند و در نتیجه خاطرات گذشته در ذهن آن‌ها تداعی نشود و رنج بی‌مادری آن‌ها را آزار ندهد.

وی با یادآوری محبت بی‌دریغ این بانوی بزرگوار به فرزندان حضرت زهرا (س)، افزود: ام‌البنین (س) بر آن بود که در زندگی جای خالی حضرت زهرا (س) را برای فرزندان ایشان پر کند، مادری که در اوج شکوفایی پژمرده شد و آتش به جان فرزندان خردسال خود زد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: عملکرد و رفتار حضرت ام‌البنین (س) به‌گونه‌ای بود که فرزندان فاطمه زهرا (س) در وجود این بانوی پارسا، مادر خود را می‌دیدند و رنج فقدانِ مادر را کمتر احساس می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا، با اشاره به نقش و جایگاه ویژه مادران در نظام اسلامی، اظهار کرد: شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به‌ بهترین نحو و با معیارهای اسلامی و به نیکویی انجام داده و به عهده داشته است.

وی افزود: شجاعت شهید هم‌چنین از صبوری و تلاش‌های همسران گران‌قدر آن‌ها است که با ایثارگری‌هایشان و هم‌چنین با قبول مسؤولیت سرپرستی و تربیت یادگاران آن عزیزان، دفاع از کشورمان را به شایستگی انجام دادند.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: همسران شهدا هم با تربیت یادگاران همسران خود آن‌ها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات