۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۷۴۱۴۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تأثیرگذاری روحانیت بر نفوس مستلزم خوش‌خلقی و عالم عامل بودن است

تأثیرگذاری روحانیت بر نفوس مستلزم خوش‌خلقی و عالم عامل بودن است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت تعامل اجتماعی روحانیان با اقشار مختلف مردم، گفت: تأثیرگذاری روحانیت بر نفوس مستلزم خوش‌خلقی و عالم عامل بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با رؤسای عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان‌های استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: همه ما باید قدردان نعمت انقلاب و نظام اسلامی باشیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در کتاب تمدن نوین اسلامی در مورد ایام ورود امام راحل به کشور در دهه فجر، آورده‌اند: «الحمدالله الذی عرفنی نفسک» و برای این انقلاب و پیروزی حمد و شکر به جای آورده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه خود این حمد کردن باز نیاز به حمد و شکر دیگری دارد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش فرمودند یکی از نعمت‌هایی که حمد لازم دارد نعمت جمهوری اسلامی است که خود منشأ نعمات و برکات بی‌شماری در کشور و منطقه شده است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در خیلی از کشورهای خارجی در وسط خیابان نماز می‌خوانند و اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی به اقصی نقاط دنیا صادر شده است.

وی با بیان اینکه امام فرمود انقلاب عطیه الهی و نعمت خفیه الهی بود، تصریح کرد: باید همه ما شکر نعمت انقلاب و نظام اسلامی را به جای آوریم؛ زیرا اینکه در این نظام به دنیا آمده‌ایم و در جامعه‌ای زیست می‌کنیم که به برکت خون شهدا در مسیر دین اسلام ناب حرکت می‌کند، جای شکر فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه کشور و نظام ما حرم اهل‌بیت (ع) است، گفت: بر این اساس در این جایگاهی که هستیم وظیفه سنگینی به دوش داریم و باید تلاش کنیم این رسالت خود را به‌خوبی ایفا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رسالت روحانیان شاغل در عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، تصریح کرد: باید خود را در خدمت شغل قرار دهیم نه اینکه شغل را در خدمت خود قرار دهیم؛ چراکه فعالیت شایسته و بایسته در عقیدتی سیاسی نیازمند اهتمام مداوم و وقت گذاری شبانه‌روزی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه تعامل اجتماعی روحانیان با مردم و اقشار مختلف مهم و ضروری است، از روحانیان عقیدتی سیاسی خواست ارتباط و تعامل خود با نیروهای کادر و وظیفه را بیش از پیش تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه خوش‌خلقی و عالم عامل بودن برای تأثیرگذاری در نفوس بسیار مهم است، گفت: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «الخُلقُ وِعاءُ الدِّینِ» و تأکید می‌کنند اخلاق ظرف دین است که این سخن نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت خوش‌خلقی مبلغان و روحانیان است./9314/

 

هادی رحیمی
ارسال نظرات