۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۷۳۷۸۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ارتقای سطوح تحصیلی حوزه علمیه سبب ماندگاری طلاب در خراسان شمالی شده است

ارتقای سطوح تحصیلی حوزه علمیه سبب ماندگاری طلاب در خراسان شمالی شده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با ارتقای سطوح تحصیلی حوزه، ماندگاری طلاب در خراسان شمالی افزایش یافته و در زمینه‌های فرهنگی و تحصیلی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، دوشنبه‌شب در نشست شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد حوزه علمیه در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به استان، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی پس از سفر مقام معظم رهبری به استان رشد بسیاری در بخش‌های کمی و کیفی کرده است.

وی افزود: در این راستا از زحمات نماینده سابق ولی‌فقیه در خراسان شمالی قدردانی می‌کنیم که در همه صحنه‌ها حضور مؤثر و فعالی داشته و برکات و خدمات فراوانی برای استان به‌ویژه حوزه علمیه داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اینجا [خراسان شمالی] جایگاهی است که یک حوزه علمیه کامل، با سطوح عالی درسی، با کیفیتِ خوب می‌تواند فراهم شود»، اضافه کرد: در این زمینه ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در استان وجود دارد؛ اما برای فعلیت یافتن باید حمایت شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به دلیل همین حمایت‌ها بود که 10 پایه تحصیلی در حوزه علمیه استان ایجاد شد و اکنون در حوزه خراسان شمالی تا سطح چهار و درس خارج تدریس و تحصیل می‌شود.

وی افزود: پیش از راه‌اندازی سطوح سه و چهار در حوزه علمیه استان، طلاب بالاجبار برای ادامه تحصیل به قم و مشهد هجرت می‌کردند و درنتیجه در داخل استان طلبه کم داشتیم، به‌گونه‌ای که وقتی مدارس و مساجد روحانی می‌خواستند ما طلبه و روحانی برای اعزام نداشتیم؛ اما با ارتقای سطوح تحصیلی حوزه علمیه، ماندگاری طلاب در استان افزایش یافته و این طلاب و روحانیان در مناطق مختلف خراسان شمالی در زمینه‌های تحصیلی و تبلیغی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: این طلاب مساجد و منبرها را در استان گرم نگاه داشته‌اند و در تمام طول سال بحث‌های وعظ و موعظه جاری و ساری است که اثرات معنوی و فرهنگی آن برای استان است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات