۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۷۴۲۲۷
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

انقلاب اسلامی در تداوم نهضت انبیا و امامان است

انقلاب اسلامی در تداوم نهضت انبیا و امامان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام جعفری گفت: انقلابی که اسلامی است از دل تاریکی‌ها و فشار و خفقان به وجود می‌آید و دهه انقلاب را هم که دهه فجر میگوییم بر همین اساس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و از جهات مختلف با تمام انقلاب‌های دنیا متفاوت است.

وی با بیان اینکه ریشه و منشأ انقلاب و انقلابی گری قرآن بوده و خداوند متعال هدف و فلسفه عینی آن را بیان فرموده است، افزود: همه بعثت‌ها و انقلاب‌های الهی که در طول تاریخ بشر اتفاق افتاده، هدف و منشأ داشته‌اند و هدف تمامی آن‌ها نیز این بوده که بشر را به راه سعادت هدایت کنند و از طواغیت جن و انس نجات دهند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه با این قاعده کلی ما ریشه انقلاب را که به معنای دگرگونی است در قرآن کریم می‌یابیم، ادامه داد: یکی از مدل‌هایی که خداوند متعال برای سعادت بشریت بیان کرده، مدل انقلابی گری است و آن هم زمانی است که جامعه از جهات مختلف در فشار قرار بگیرد، حق‌کشی‌ها و تبعیض‌ها، بی‌عدالتی‌ها، هتک حیثیت‌ها و امثال این‌ها به حدی برسد که درواقع کارهای نرم و مقدماتی و به تعبیر امروز کارهای روانی جواب ندهد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی جامعه به حدی از سوی طواغیت در فشار قرار می‌گیرد که باید در برابر آن حرکت انقلابی به‌صورت ضربتی و آنی منتها با قدرت و قوت انجام بشود و از درون این جامعه، انفجاری صورت گیرد، همان مسئله که امام راحل آن را به انفجار نور تعبیر کرده است.

قاضی‌القضات خراسان شمالی ادامه داد: به‌بیان‌دیگر اساساً انقلابی که اسلامی است از دل تاریکی‌ها و فشار و خفقان به وجود می‌آید و دهه انقلاب را هم که دهه فجر میگوییم بر همین اساس است.

وی افزود: در پایان شب نزدیک صبح دو فجر روی می‌دهد؛ قبل از فجر صادق، فجری موقتی و سریع اتفاق می‌افتد که اگر افراد دقت نکنند ممکن است فکر کنند همین فجر صادق است، این یک روشنایی کمرنگ است که در شهرها کمتر معلوم می‌شود؛ ولی در جایی که روشنایی نباشد در پایان شب مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: فجر صادق ابتدا در دل تاریکی بیرون می‌آید، بعد از اینکه بیرون آمد، آرام‌آرام پیرامون خود را در آسمان روشن می‌کند و بعد نور خود را بر زمین ساطع می‌کند و زمین به‌تدریج روشن می‌شود؛ به‌گونه‌ای که هنوز خورشید طلوع نکرده اما شما می‌توانید اشیا و فضایی که تا چند دقیقه قبل از طلوع فجر صادق نمی‌دیدید را با چشمان عادی ببینید.

وی ادامه داد: در این زمان واقعیت‌ها و حقیقت‌های این جهان در اطراف شما، برای شما آشکار شده و خود را نشان می‌دهد و یک مقدار که می‌گذرد این روشنایی به خورشید جهان‌افروز متصل می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به ارتباط دهه فجر با فجر صادق، اظهار کرد: حضرت امام فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود؛ یعنی فجر انقلاب نور و جرقه‌ای است که در سال ۴۲ زده شد و بعد آرام‌آرام نهضت امام شروع شد و به پیروزی رسید./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات