۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۱۱۷
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

دولت جوان حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است

دولت جوان حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی به‌مثابه خون تازه در رگ‌های مدیریتی کشور عمل کرده و نسخه علاج مشکلات موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان که به‌صورت وبینار برگزار شد، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی در کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه اساساً اندیشه دولت جوان حزب‌اللهی، نکته‌ای نهفته و ناگفته در اندیشه انقلاب اسلامی نیست، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به اهمیت جوانان و به ضرورت حضور ایشان در مناصب و جایگاه‌های مختلف مدیریت در کشور تأکید کرده بودند و همواره در جلسات عمومی و خصوصی به ضرورت به‌کارگیری جوانان در رده‌های مدیریتی کشور پای میفشردند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: ایشان همواره در بسیاری از مسائل اساسی کشور، اساساً جوانان را مخاطب قرار داده و راهکار حل مسائل را در دستان آن‌ها دانسته‌اند.

وی ادامه داد: ایشان گاهی نیز به‌طور خاص بر تجربه خود دراین‌باره تأکید کرده‌اند: از اوایل انقلاب در کارهایی که در اختیار من بوده به جوانان مسؤولیت می‌دادم؛ هم در نیروهای مسلح، هم در کارهای دولتی، هم در دوران ریاست جمهوری. تجربه من این است که اگر ما به جوان اعتماد کنیم - آن جوانی که شایسته دانستیم به او مسؤولیت بدهیم و صلاحیتش را داشت؛ نه هر جوانی و هر مسؤولیتی - از غیر جوان، هم بهتر و مسئولانه‌تر کار را انجام می‌دهد؛ هم سریع‌تر پیش می‌برد، هم کار را تازه‌تر و همراه با ابتکار بیشتری به ما تحویل خواهد داد؛ یعنی روند پیشرفت در کار حفظ می‌شود. برخلاف غیر جوان که ممکن است کار را بالفعل خوب انجام دهد، اما روند پیشرفت در آن متوقف خواهد شد. غالباً این‌گونه است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در عمر بیش از 40 ساله خود و تا پیش از ریاست جمهوری رئیس‌جمهور فعلی به‌طور طبیعی و عمدتاً رؤسای جمهوری داشت که در اوایل میان‌سالی بودند و معمولاً زیرمجموعه مدیریتی آن‌ها را اشخاصی جوان‌تر از خودشان تشکیل می‌دادند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اما به‌تدریج با افزایش عمر انقلاب و تراکم تجارب در میان رده‌های مختلف مدیریتی کشور، حضور انبوهی از شخصیت‌های مجرب و کارآزموده، به‌طور طبیعی عرصه‌ها را برای جوان‌ترها محدود کرد.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو امام خامنه‌ای در این نقطه از تاریخ انقلاب اصل همیشه موجود و مذکور و مؤکد حضور جوانان در مدیریت کشور را ابراز و تأکیدی دوباره کردند تا در سیر طبیعی انقلاب اسلامی به‌سوی افزایش نیروهای پرتجربه و باسابقه، از اهمیت نیروی جوانی در دولت جمهوری اسلامی غفلت نشود و مدیریت کشور در چرخه انحصاری نیروهای نسل اول و دوم، محصور نشود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: بر این اساس تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی به‌مثابه خون تازه در رگ‌های مدیریتی کشور عمل کرده و نسخه علاج مشکلات موجود در جامعه و کشور است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات