۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۹۷۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فقر و مشکلات معیشتی سبب تضعیف ایمان مردم می‌شود

فقر و مشکلات معیشتی سبب تضعیف ایمان مردم می‌شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: زمانی که فقر از یک در بیاید ایمان از در دیگر بیرون می‌رود، در مقابل اگر معیشت مردم را درست کنیم ایمان هم درست می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار امام‌جمعه و مسئولان شهرستان‌های اسفراین و جاجرم، بر همدلی، اتحاد و انسجام در راستای توسعه استان و شهرستان‌ها تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید همه در مجموعه استان با هم هماهنگ و منسجم باشیم تا مشکلات و نواقص موجود مرتفع شود، اضافه کرد: وحدت و انسجام مسئولان بخش‌های مختلف دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ائمه جمعه در این راستا می‌توانند نقش ویژه‌ای داشته و محور انسجام باشند، ادامه داد: ائمه جمعه برای شهر پدری می‌کنند و مسئولان مجموعه‌های حاکمیتی و مدیریتی نیز باید این نگاه را نسبت به جایگاه امامت جمعه داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اگرچه گاهی اوقات نگاه‌ها در مسائل سیاسی متفاوت است؛ اما نقاط اشتراک به‌اندازه‌ای زیاد است که بر اساس آن نقاط مشترک می‌توان کارهای فراوانی انجام داد.

وی تصریح کرد: به فضل الهی در خراسان شمالی و شهرستان‌های آن این وحدت و انسجام برقرار است که این همدلی هرچقدر افزایش یابد مردم خدمات بهتر و بیشتری دریافت کرده و کمتر آسیب می‌بینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: به‌عنوان‌مثال اگر مجموعه‌های حمایتی ازجمله بهزیستی، کمیته امداد، خیران و ... کنار هم باشند می‌توانند منشأ خدمات بهتر و بیشتری باشند و عدالت در خدمات‌رسانی و حمایت از محرومان نیز برقرار می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت دولت به‌گونه‌ای نیست که بتواند به همه بخش‌ها کمک کند؛ بر این اساس باید سایر نهادها هم وارد عرصه شده و با همکاری و همراهی با یکدیگر برای رفع مشکلات و نواقص موجود تلاش کنند؛ زیرا مهم نظام اسلامی و مردم است و همه این ظرفیت‌ها باید در مسیر تعالی کشور و نظام و جامعه اسلامی قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، گفت: وقتی فقر و مشکلات معیشتی ایجاد شود دین تضعیف می‌شود؛ زیرا وقتی فقر از یک در بیاید ایمان از در دیگر بیرون می‌رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه فقر و مشکلات معیشتی سبب تضعیف ایمان مردم می‌شود، تصریح کرد: در مقابل اگر معیشت مردم و جامعه را درست کنیم فرهنگ و ایمان را هم درست کرده‌ایم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات