۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۷۰۴۲۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دل بستن به آمریکا پیروی آشکار از شیطان بزرگ است

دل بستن به آمریکا پیروی آشکار از شیطان بزرگ است
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنی آمریکا با ایران برای همه واضح است؛ ازاین‌رو دل دادن به آمریکا حماقت بوده و پیروی آشکار از شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با تأکید بر مراقبت نسبت به خطوات شیطان، اظهار کرد: شیطان هر جا می‌خواهد ورود پیدا کند، آهسته و قدم‌به‌قدم جلو می‌آید و وسوسه‌های نفسانی را در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... تلقین می‌کند.

وی افزود: حق‌تعالی در آیه 21 سوره نور می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اند از گام‌های شیطان پیروی نکنید؛ یعنی بر جای پای شیطان قدم نگذارید و از گام‌های او پیروی نکنید.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: گاهی وقت‌ها کار کوچک نادرستی در مقابل ما قرار می‌گیرد که چندان مهم نیست و مرتکب آن می‌شویم، قدم بعدی می‌آید می‌گوییم این‌که مهم نیست درنتیجه مرتکب آن هم می‌شویم و همین‌گونه قدم اشتباه سوم و چهارم برداشته می‌شود و یک زمان می‌فهمیم که به گناه و معصیت آلوده شده‌ایم.

وی ادامه داد: مثل کسی که به مواد مخدر معتاد می‌شود؛ بار اول آزمایشی است و شاید بار دوم و سوم تفریحی باشد؛ اما از بار چهارم و پنجم به بعد احساس می‌کند معتاد شده و وابستگی پیدا کرده است و بعد توان ترک کردن ندارد، اگر هم بخواهد ترک کند عوامل مختلف او را محصور کرده و دیگر از خود اراده‌ای برای ترک کردن ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در قصه شیطان هم همین‌گونه است، اگر دنبال بعضی از گمراهی‌ها رفتیم دیگر به گناه معتاد می‌شویم و آنگاه ترک گناه بسیار سخت می‌شود.

وی با اشاره به نهی خداوند از پیروی از شیطان، اظهار کرد: خداوند در آیه 168 سوره بقره می‌فرماید: «یا أَیهَا النَّاسُ کلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَکمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ» و تأکید می‌کند از همه چیزهایی که در زمین حلال هست بخورید ولی از قدم‌های شیطان پیروی نکنید؛ زیرا شیطان دشمن آشکار شما است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به مصادیق پیروی از شیطان، افزود: دشمنی امروز آمریکا با ملت ایران، برای همه ما واضح و روشن است؛ درنتیجه دل دادن به آمریکا حماقت بوده و پیروی آشکار از شیطان بزرگ است.

وی اضافه کرد: در مورد تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، نه‌تنها تا امروز هیچ یک از تحریم‌های جبهه استکبار قطع نشده بلکه به‌صراحت اعلام می‌کنند تمام پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز کرده و از بین می‌بریم و مجلس آن‌ها هم برای منافقین تروریست بودجه تصویب می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات