۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۶۷۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت پرستاران و کادر درمان در دوره کرونا مصداق جهاد فی سبیل الله است

فعالیت پرستاران و کادر درمان در دوره کرونا مصداق جهاد فی سبیل الله است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: خدمت‌رسانی پرستاران و کادر درمانی به‌ویژه در شرایط کرونایی مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در پیام آدینه این هفته، با قدردانی از اظهار لطف و محبت مردم بجنورد و استان، اظهار کرد: در بیش از یک‌هفته‌ای که از معارفه حقیر می‌گذرد مسئولان و افراد زیادی از اقشار مختلف مردم اظهار محبت و ارادت کردند که از همه آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی افزود: این ابزار ارادت به حقیر نبود؛ چراکه شاید بنده هزاران عیب و ایراد داشته باشم؛ اما مردم و مسئولان با حضور و پیام‌های خود از جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه تقدیر و تجلیل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: دعا می‌کنیم خداوند به ما توانی بدهد که بتوانیم در خدمت به خلق خداوند و هم استانی‌ها قدم‌های مناسبی برداریم تا فردای قیامت شرمنده مردم شریف، شهیدپرور، صبور و ایثارگر استان نشویم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم از فرصت خدمتی که مقام عظمای ولایت به حقیر و سایر مسئولان داده‌اند، برای خدمت به مردم خوب، نجیب و ولایتمدار استان استفاده کنیم.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، این بانوی بزرگ را اسوه صبر و استقامت دانست و اظهار کرد: حضرت زینب (س) در سه‌سالگی و از بعد از مصیبت حضرت زهرا (س) و پس از آن شهادت امام علی (ع) و مسموم کردن حضرت حسن (ع) صبوری را مشق کرد تا زمانی که امام حسین (ع) در کربلا به شهادت رسید و بعد از شهادت امام حسین (ع) نیز در نگهداری از فرزندان اهل‌بیت (ع) صبوری پیشه کرد.

وی با بیان اینکه در هیچ آیین و مذهب و دینی فردی همچون زینب (س) پیدا نمی‌شود، افزود: این بانوی بزرگوار در کنار صبر و استقامت، آرامش و ایمان قوی و اعتماد و اطمینان به مسیر داشت و این موضوع را در مجلس یزید هم مطرح کرد، آنجا که فرمود: «ما رأیت الا جمیلا» و فهم و نگاه زیبای خود از حادثه کربلا را ماندگار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در این مجلس تاریخی می‌بینیم ذره‌ای ترس و تردید در دل زینب (س) در برابر یزیدیان نیست که این نشان از ایمان والا و آرامش ذهنی و فکری این بانوی بزرگ در برابر کاخ یزید و یزیدیان در دوران اسارت است.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران باید افتخار کنند که سالروز میلاد حضرت زینب (س) به نام آن‌ها نام‌گذاری شده و این بانوی بزرگ را الگو و اسوه خود قرار دهند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پرستاری از مریض فی حد نفسه ارزش داشته و عبادت محسوب می‌شود؛ اما اگر پرستاران با درک ارزش کار خود، قربة الی الله بر سر کار حاضر شوند، فردای قیامت مزدی که خداوند به آن‌ها می‌دهد هزاران برابر بیشتر و بهتر از حقوق و مزد دنیوی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌ویژه در ایام کرونا که پرستاری خطر زیادی داشته و پرستاران و کادر درمان با ایثار و ازجان‌گذشتگی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند، کار آن‌ها جهاد فی سبیل الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: کسی که به جنگ این ویروس رفته و از جان انسان‌ها و جامعه دفاع می‌کند، اگر به این مسیر قربة الی الله ورود کند مجاهد فی سبیل الله است و اگر در این عرصه جان خود را از دست بدهد شهید در راه خدا است.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم ما قدردان زحمات پرستاران و کادر درمان باشند، اضافه کرد: بالاترین تقدیر از پرستاران و پزشکان عمل کردن به توصیه‌های بهداشتی بوده و در این راستا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و ... بالاترین تقدیر از پرستاران و کادر درمانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در هفته‌های اخیر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان مؤثر بوده و اگر این امر ادامه یابد روند کاهشی ابتلا به بیماری بیشتر شده و مرگ بیماران ناشی از کرونا در استان نیز به اتمام می‌رسد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات