۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۳۲۸۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت زینب وارث شجاعت و شهامت حیدری است

حضرت زینب وارث شجاعت و شهامت حیدری است
امام جمعه بجنورد گفت: حضرت زینب (س) که پرورش یافته حیدر کرار بود، صفت شجاعت و شهامت را از آن بزرگوار به ارث برده و از هیچ قدرتی غیر از خداوند ترس نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مادران، همسران و دختران شهدا به مناسبت روز پرستار، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب (س)، این بانوی بزرگوار را عابده آل علی (ع) دانست.

وی افزود: حضرت زینب (س) معرفت و عبادت را با هم توأم کرده بود و این شناخت موجب می‌شد آن حضرت حتی در سخت‌ترین شرایط به عبادت پروردگار خویش اهتمام ورزد و این توجه ایشان تا آن اندازه بود که به عابده آل علی (ع) ملقب بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: حضرت سجاد (ع) در مورد این ویژگی عمه بزرگوار خویش می‌فرماید: عمه‌ام زینب در طول راه کوفه و شام، همواره نماز شب را به پا می‌داشت. در برخی از منازل بین راه می‌دیدم که او از فرط خستگی و رنجوری ناشی از آزار دشمن، نمازهایش را در حال نشسته می‌خواند.

وی با بیان اینکه این بانوی بزرگوار وارث شجاعت و شهامت حیدری است، اضافه کرد: حضرت زینب (س) که پرورش یافته حضرت حیدر کرار علی (ع) بود، صفت شجاعت و شهامت را از آن بزرگوار به ارث برده بود آن‌گونه که از هیچ قدرتی غیر از خداوند ترس و واهمه‌ای نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: آن بانوی بزرگوار در سخت‌ترین شرایط با شجاعت از دین خداوند دفاع کرد و قدرت‌های دروغین را به ذلت کشاند؛ آن‌چنان که واقعه خون‌بار کربلا سراسر تجلی شجاعت و شهامت آن حضرت است و با همین شجاعت خود واقعیت ظلم را فریاد زد و مفتضح کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت زینب (س) آراسته به زیور حجاب و عفاف بود، افزود: در رابطه با این بُعد از شخصیت حضرت فردی روایت می‌کند: وقتی اسرای کربلا را وارد کوفه می‌کردند امام سجاد را دیدم که بر شتری بدون روپوش سوار کرده‌اند، در این هنگام بانویی را دیدم که بر شتر برهنه‌ای سوار است سؤال کردم که او کیست؟ جواب دادند: او زینب کبری است. این بانو خطاب به مردم کوفه می‌گفت: ای مردم چشم‌های خود را از ما بپوشانید آیا از خدا و رسولش شرم نمی‌کنید به حرم و خاندان پیامبر خدا در حالی که پوشش و حجاب مناسبی ندارند نگاه می‌کنید./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات