۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۲۳۲۶۱

قانون افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد

قانون افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

سخنگوی شورای نگهبان، چهاردهم آبان ماه از تائید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد، به این ترتیب میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از مهر ماه اعمال خواهد شد.

جزئیات این افزایش براساس لایحه‌ای که در شورای نگهبان به تصویب رسیده و مطابق اظهارات نمایندگان مجلس به این ترتیب است: برای افزایش حقوق بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است که حداکثر تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش است، به عبارتی دیگر حداقل افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است.

برای کارمندان دولت نیز حداقل افزایش حقوق ۱ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است و حق اولاد در افزایش حقوقها بالغ بر صد درصد افزایش یافته است، به ازای همسر نیز مجددا افزایش ۵۰ درصدی لحاظ خواهد شد، ۳ هزار امتیاز نیز برای کارکنان دولت لحاظ خواهد شد که باید آئین نامه آن ابلاغ شود. نهایتا ۲/۵ الی ۳ میلیون تومان افزایش حقوق برای کارمندان دولت اعمال خواهد شد.

این افزایش‌ها از مهر لحاظ می‌شود و مابه‌التفاوت دو ماه اول سال در آذر ماه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

ارسال نظرات