۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۷۲۳۲۷۰

محموله جاسوسی ارسالی عربستان برای اغتشاشگران به دست اطلاعات ایران افتاد

محموله جاسوسی ارسالی عربستان برای اغتشاشگران به دست اطلاعات ایران افتاد
رئیس مرکز مطالعات راهبردی در مصاحبه با المیادین از لورفتن یک محموله ارسالی عربستان به داخل ایران و پیام تازه آمریکایی‌ها به تهران خبر داد.

امیر موسوی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل در تهران، در ویژه‌برنامه شبکه خبری المیادین برای پوشش واقعیت اتفاقات جاری در ایران و موضع اخیر رئیس جمهور آمریکا در قبال تهران حاضر شد. او ضمن افشای این مطلب که یک محموله ارسالی عربستان برای حمایت از اغتشاشات در ایران لو رفته است، گفت به حمایت همه طرف‌های تکفیری در منطقه از اغتشاشات در ایران اشاره کرد و گفت هرآنچه در ایران در حال رخ دادن است، در واقع انتقامگیری داعش و حامیان داعش از ایران به دلیل مقابله ایران با طرح داعش در منطقه است.

او با اشاره به اینکه از طرف عربستان پیام‌هایی به ایران ارسال شده است، گفت: ریاض از قطع مذاکرات با تهران پشیمان خواهد شد. در جریان هستید که پیام‌هایی رد و بدل شد و سعودی‌ها گفتند که آن‌ها ارتباطی با شبکه ایران اینترنشنال ندارند و ایران هم پاسخ داد که اگر اتفاقی افتاد ایران هم ارتباطی با آن ندارد.

موسوی تأکید کرد، سعودی‌ها پول زیاد و تجهیزات اطلاعاتی به داخل ایران فرستادند و احتمالا قصد داشتند به سیستان و بلوچستان و کردستان ایران ارسال کنند، اما همه این پول‌ها و تجهیزات مثل تجهیزات شنود به دست نیرو‌های امنیتی ایران افتاد. آن‌ها فکر می‌کردند کسی که این‌ها را تحویل می‌گیرد از مخالفان ایران است، اما همه این‌ها به دست نیرو‌های اطلاعاتی ایران افتاد.

تلاش آمریکایی‌ها برای اصلاح موضع بایدن علیه ایران

این کارشناس در خصوص اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در یک گردهمایی در ایالت کالیفرنیا ضمن حمایت از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران گفته بود «نگران نباشید ما ایران را آزاد خواهیم کرد» گفت آمریکایی‌ها با ارسال پیام‌هایی به تهران سعی دارد بگویند که حرف جو بایدن دقیق نبوده است و تلاش دارند آن را اصلاح کنند. به گفته موسوی حرف‌های بایدن موضع رسمی آمریکا در قبال ایران نیست.

موسوی با تاکید بر اینکه ناآرامی‌های اخیر در ایران بخشی از تلاش آمریکا برای تضعیف مذاکرات وین بوده، گفت: «این نشانه شکست طرحی است که روی آن حساب کرده بودند و دارند از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند. آن‌ها دارند همان شیوه سوریه را در ایران اجرا می‌کنند و این طرح، ریختن خون ایرانی‌ها در داخل ایران است. این پیام رسید».

موسوی افزود: از آنجا که ایران در مذاکرات محکم ظاهر شد و بر مواضع خود پافشاری کرد، آمریکا میخواهد موضع ایران را متزلزل کند.

وی عدم تزلزل ایران را ایمان ایرانی‌ها و پشتیبانی مردم عنوان کرد و گفت: اگر موضع ایران قوی باشد، معنایش این است که متکی به تصمیم‌های عقلانی و منطقی و متکی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. ایران که به توافق پایبند بوده است. آمریکا بود که از توافق خارج شد... ایران در وضعیت خوبی است و آمریکایی‌ها هستند که عجله دارند. اما آن‌ها دنبال تغییر دادن وضعیت موجود بودند.

ارسال پیام به تهران نشانه شکست طرح‌های آمریکایی هاست

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه طرف آمریکایی با هدف دستیابی به اتفاقات جدید، باعث توقف مذاکرات شد گفت: پیام‌های هسته‌ای از یک هفته پیش به ایران رسید و احتمالا موضوع آن درباره راهکار‌هایی در خصوص ضمانت‌ها باشد.
موسوی ارسال پیام‌های آمریکا به تهران را شکست آمریکایی‌ها در طرح هایشان علیه ایران عنوان کرد.

وی درباره روی کار آمدن مجدد نتانیاهو و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا گفت، ایران جمهوری‌خواهان را تجربه کرده. در مقابل، ایران هم سالها، نتانیاهو را سنجیده است. چه می‌توانسته بکند که الان بتواند انجام بدهد.

حمایت مسعود بارزانی از اغتشاشات در ایران

موسوی، سخنان مسعود بارزانی رئیس سابق منطقه کردستان عراق، در ابتدای آشوب در ایران را با هدف حمایت از طرح از پیش آماده شده برای ایران دانست و گفت: حمله‌ای که به مرکز موساد در اربیل شد، به این دلیل بود که اربیل مرکزی برای استقرار دستگاه‌های اطلاعاتی شده که با طرح‌هایشان ایران و لبنان و دیگر کشور‌ها را هدف قرار گرفته‌اند و به رغم رایزنی‌های رئیس جمهور ایران با مقامات کردستان عراق متأسفانه هیچ کاری در این خصوص انجام نشد. البته باید گفت آن‌ها اختیاری از خود ندارند..

غرب تلاش می‌کند ایران را به ماجرای جنگ اوکراین بکشد

موسوی درباره تلاش غربی‌ها برای وارد کردن ایران به موضوع جنگ اوکراین با پیش کشیدن اتهام ارسال پهپاد‌های ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین گفت: دلیلش این است که غرب در جنگ علیه روسیه شکست خورده است. من فکر می‌کنم غربی‌ها از سخنان اخیر آقای امیرعبداللهیان که سخنان قوی‌ای بود، غافلگیر شده وقتی که گفت ایران قبل از جنگ روسیه به این کشور پهپاد داده، اما اگر در این جنگ استفاده شده است ایران بی‌اعتنا نخواهد بود.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات