۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۲۳۳۰۷
سرلشکر باقری:

نیروهای مسلح ایران و عراق برای تشکیل کمیسیون مشترک برنامه‌ریزی کنند

نیروهای مسلح ایران و عراق برای تشکیل کمیسیون مشترک برنامه‌ریزی کنند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دو کشور ایران و عراق باید در سطوح مختلف رایزنی‌هایی را به صورت برنامه‌ریزی شده داشته باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با «ثابت محمدالعباسی» وزیر دفاع جدید عراق که به تازگی از مجلس رأی اعتماد گرفت، درباره همکاری‌های دفاعی و مبارزه با تروریسم به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک به «ثابت محمدالعباسی» به عنوان وزیر دفاع جدید کشور عراق گفت: جنابعالی از افراد خوشنام و دارای سوابق مدیریتی خوب و شایسته‌ای هستید که این شاخصه می‌تواند پشتوانه خوبی برای شما در این مسئولیت مهم و خطیر باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه مقام والای شهدا، به خصوص شهیدان مبارزه با تروریسم و داعش، سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  که در تاریخ دو کشور ماندگار هستند، خاطرنشان کرد: وضع موجود روابط نظامی دو کشور در سطح انتظار بنده نیست و مردم و نیروهای مسلح دو کشور باید شاهد روابط بسیار عالی با یکدیگر باشند و این امر مهم از مسئولیت‌های مهم من و شما است.

سرلشکر باقری ادامه افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و توانمندی‌های زیادی را در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و صنعت دفاعی دارند که می‌توانند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهند که موجب شتاب بیشتری در مسیر رشد و بالندگی تأمین امنیت کشور عراق شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۲۰۱۵ سند تفاهم‌نامه‌ای در مورد همکاری‌های دفاعی بین دو کشور منعقد شده بود که متأسفانه مواردی از بندهای آن اجرا نشده است، یادآور شد: مقامات و فرماندهان دو کشور باید در سطوح مختلف رایزنی‌هایی را به صورت برنامه‌ریزی شده داشته باشند تا بتوانند با استفاده از تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های بیشتر و مؤثرتری را با هم داشته باشند.

«ثابت محمدالعباسی» نیز در این گفتگوی تلفنی با یاد و گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که از شهدای دو کشور محسوب می‌‌شوند، گفت: دولت و ملت عراق هیچ زمانی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش را فراموش نخواهد کرد و ما همواره قدردان مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر دفاع عراق افزود: از جمهوری اسلامی ایران که ما را در تشکیل کابینه همراهی کرد تشکر می‌کنم و نیروهای مسلح جمهوری عراق آماده هرگونه همکاری نظامی با جمهوری مسلح ایران هستند.

در پایان این گفتگوی تلفنی، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از «ثابت محمدالعباسی» وزیر دفاع عراق جهت حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

ارسال نظرات