۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۲۳۳۳۴
با ابتکار خبرگزاری رسا و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار شد؛

هم اندیشی فعالان رسانه ای با موضوع راهکارهای تحقق مطالبه رهبری در تشکیل «ید واحده»

هم اندیشی فعالان رسانه ای با موضوع راهکارهای تحقق مطالبه رهبری در تشکیل «ید واحده»
نشست راهکارهای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در تشکیل «ید واحده» توسط کنشگران رسانه ای با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست راهکارهای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در تشکیل ید واحده توسط کنشگران رسانه ای و تبلیغی به همت خبرگزاری رسا و معاونت فضای مجازی و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم  توسط کنشگران رسانه ای در سالن جلسات شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این جلسه حجج اسلام بوشهری، رییس مؤسسه مطالعات راهبردی و جریان شناسی اندیشه بین، حبیب عباسی کارشناس ادیان و مذاهب، جواد ابوالقاسمی کارشناس مذهبی، سید جعفر علوی مدیر شبکه جهانی ولایت، حجت الاسلام محمد تقی سیفایی کارشناس جهان اسلام و آقایان عبدالرضا مزاری مدیر موسسه ابوتراب، حنظله تاج الدینی رئیس اداره هنرهای تصویری معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، علیرضا کمیلی کارشناس رسانه و دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده، حجت الاسلام احمد اولیایی، استاد حوزه و دانشگاه، مهدی جهان تیغی فعال رسانه، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، سرکشیکیان پژوهشگر و محقق عرصه تقریب، حجت الاسلام کوثری از مسؤولان مرکز شیعه شناسی و خانم ها معصومه ظهیری استاد حوزه و دانشگاه و زاهره میرجعفری مدیر کانال مطالعات اسلامی زنان  و همچنین جمعی از کنشگران رسانه ای به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود درباره راهکارهای تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در تشکیل «ید واحده» توسط کنشگران رسانه ای پرداخته و راهکارهای رسانه‌ای خود برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب اسلامی را مطرح کردند.

در این نشست حاضران بر مواردی همچون لزوم همکاری، هم افزایی رسانه های داخلی در فعالیت های رسانه ای و تحلیل ها واحد و تقسیم کارها برای برای رسانه ها برای مدیریت افکار عمومی، تاکید بر برخورد قاطع قوه قضاییه با اغتشاشگران و عاملین و مسببان آشوب ها، لزوم آرایش مناسب رسانه‌های داخلی و عدم سرگردانی و انسجام آنان در وقایع و اغتشاشات، لزوم پرداختن به جهاد تبیین به طور گسترده برای رسیدن به ید واحده، لزوم به کارگیری جهاد ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی دشمنان، لزوم شناخت و فهم روایت های درست و شناخت خط و میدان تاکید شد.

حجت الاسلام بوشهری در این نشست بر لزوم شناخت مخاطب و برنامه ریزی دقیق متناسب با موقعیت جغرافیایی و فرهنگی مناطق مختلف، لزوم تهیه و انتشار به هنگام تولیدات فاخر و اثرگذار رسانه ای، رصد دقیق فضای جامعه و تحلیل مسائل برای عملیات های رسانه ای موفق تاکید کرد.

م/ عجمی

حجت الاسلام علوی در این نشست اظهار داشت: در بحث نظام سلطه و قدرت که هدف همه جریان ها در طول تاریخ بوده است، روش مدیریت افکار عمومی را بهترین روش می دانند و یرای رسیدن به آن همیشه ابزار رسانه را در این قضایا مقدم می دارند.

وی در ادامه با اشاره به مواضع و عملکرد های رسانه های داخلی در حوادث و اغتشاشات اخیر افزود: متاسفانه عملکردهای رسانه های داخلی در این قضایای اخیر، عملکرد مناسبی نبود و سردرگمی ها و سرگردانی های ملموسی در بین آنان دیده شد که زمین بازی را به دشمنان واگذار کرد.

رییس شبکه ولایت بر لزوم هم افزایی و همکاری رسانه‌های داخلی با یکدیگر تاکید کرد و اظهار داشت: باید رسانه های داخلی با همدیگر هم افزایی و همکاری منسجمی داشته باشند تا بتوانند افکار عمومی جامعه را مدیریت کرده و مدیریت افکار عمومی به دست دشمنان سپرده نشود.

م/ عجمی

در این نشست خانم میرجعفری با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: هدف دشمنان کشاندن دامنه منازعه در زمان ها، موقعیت ها و حوزه های گوناگون است؛ دشمنان در این زمینه با همه ابزارهای خود درصدد رسیدن به اهداف خود هستند.

وی افزود: در مواجهه با جنگ ترکیبی و در جنگی همچون جنگ احزاب، بهترین روش و سیاست مقابله با آن کاربست ید واحده در مقابل آن است؛ امری که متاسفانه خلأ آن در بین مسئولان و مراکز کشور قابل توجه و ملموس است.

خانم ظهیری در ادامه این نشست با اشاره به نقش پیشوایی و امامت حوزه در جامعه اظهار داشت: در دیدگاه مردم جایگاه حوزه های علمیه به عنوان امام جامعه است و داشتن این گونه نقشی، دنباله روی مردم از آنان را در پی دارد و اقتضا داشتن چنین جایگاهی این است که حوزه های علمیه در این گونه حوادث نقش آفرینی و راه گشایی خود را به نحو احسن انجام دهند.

م/ عجمی

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وقایع اخیر افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود از سه مسئله پرده برداری کردند که عبارتند از اینکه ایران اسلامی رو به نظم و اقتدار بوده و نظم جهان درحال تغییر است و دشمنان انقلاب اسلامی اعم از داخلی و خارجی با همدیگر متحد شده اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان با انقلاب اسلامی ابراز کرد: لازمه مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، اجرای جهاد ترکیبی در مقابل آنان است؛ امری که متاسفانه امروزه جای خالی آن به شدت در کشوراحساس می شود و باید حرکت جدی در این زمینه داشته باشیم.

ارسال نظرات