۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۲۳۵۱۲
مدیر حوزه علمیه لرستان خبر داد؛

تحصیل بیش از هزار و ۲۰۰ طلبه در حوزه علمیه لرستان

تحصیل بیش از هزار و ۲۰۰ طلبه در حوزه علمیه لرستان
حجت الاسلام عبداللهی گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه برادران استان لرستان در سراسر استان در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام احد عبداللهی، ظهر امروز در نشست نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و مجمع نمایندگان طلاب لرستانی مقیم استان قم که در دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، گفت: بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ طلبه لرستانی در ۱۳ مدرسه علمیه استان در حال تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به راه اندازی سطح سه تخصصی مهدویت در استان لرستان افزود: هم اکنون طلاب در این رشته تخصصی در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: برنامه‌های تهذیبی و قرآنی، علمی آموزشی، پژوهشی به خوبی در مدارس علمیه سرااسر استان لرستان در حال برگزاری است.

وی از ایجاد و راه‌اندازی دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: گسترش همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی متعدد و راه اندازی گروه‌ها و هسته‌های علمی پژوهشی از جمله برنامه های مهم حوزه علمیه است.

حجت الاسلام عبداللهی به برگزاری درس اخلاق در حوزه علمیه لرستان اشاره کرد و عنوان داشت: درس اخلاق همواره با دعوت از اساتید بومی و غیربومی برای طلاب مدارس علمیه لرستان برگزار می‌شود.

وی به موفقیت طلاب حوزه علمیه استان در بخش مسابقات جشنواره‌های علمی به ویژه جشنواره علامه حلی(ره) اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه لرستان رتبه ۶ کشوری را در این زمینه کسب کرد.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت ۱۲ نشریه علمی تخصصی در حوزه علمیه استان یادآور شد: دو نشریه از نشریات حوزوی لرستان جزء ۱۶ نشریه برتر کشور هستند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات