۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۲۳۵۱۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد؛

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به عموم مردم،برجسته‌ترین مجاهدت‌ نخبگان و اندیشمندان

انتقال فرهنگ دفاع مقدس به عموم مردم،برجسته‌ترین مجاهدت‌ نخبگان و اندیشمندان
سردار سلیمانی گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس به عموم مردم منتقل شود و عملی کردن این نکته از برجسته‌ترین مجاهدت‌های جوانان، نخبگان و اندیشمندان است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که قبل از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدا قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت اظهار داشت: در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم، شاهد برپایی یازدهمین نمایشگاه ملی «کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مقاومت و پایداری» هستیم و جای سپاس به درگاه خداوند متعال دارد که در میان ملت ایران زندگی کرده و در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که ملت درحال تاریخ‌سازی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: دوره مقاومت، یک دوره استثنایی، قابل توجه و جذاب است و همان‌طور که دفاع مقدس، برگرفته از تعالیم سیدالشهدا(ع) است در شرایط امروز نیز تعالیم مهدویت و عاشورا مورد توجه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گفتمان مقاومت در جهان اسلام امروز به‌عنوان یک گفتمان تاریخ‌ساز و رهایی‌بخش شناخته می‌شود تصریح کرد: روحیه مقاومت یک ترجمان دیگری هم دارد که ملت ایران اسلامی فرزندان عاشورا هستند و با تمسک به روحیه مقاومت قرار نیست دیگر عاشورای سال 61 هجری تکرار شود.

سردار سلیمانی با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس یک رویداد بزرگ فرهنگی است ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دانش‌آموزان و دانشجویان باید به صورتی دفاع مقدس را فهم کنند که پیشکسوتان دفاع مقدس آن را فهم کرده‌اند و خواندن کتاب یکی از راه‌های موفقیت در این عرصه است؛ همچنین سرمایه‌گذاری برای خلق آثار ماندگار و تاثیرگذار در قالب‌های داستان، رمان، خاطره و دلنوشته می‌تواند این مسیر را تسهیل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مسئول،‌ مردم‌پایه، بسیج و با کارگیری همه ظرفیت‌ها، نقشه راهی را تدارک دیده‌ایم که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود تا طی یک مسیر 10 ساله و در قالب دو برنامه 5 ساله بتوانیم گام بلندی برای معرفی کتاب‌ و تبیین دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت و پایداری برداریم.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس به عموم مردم منتقل شود و عملی کردن این نکته از برجسته‌ترین مجاهدت‌های جوانان، نخبگان و اندیشمندان است و توجه مردم به نوشته‌ و انتشارات مسائل مربوط به دفاع مقدس ستودنی و قابل توجه است؛ چراکه کتاب‌ها در سطح قابل توجهی منتشر و دوره‌های نشر تکرار می‌شوند.

گفتنی است نمایشگاه ملی دفاع مقدس به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم پذیرای علاقمندان کتاب است و تعداد ۹۰ ناشر از سراسر کشور در قالب ۱۱۵ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۲ و  از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از آثار ارائه شده که بیش از ۶ هزار عنوان کتاب درباره دفاع مقدس است، بازدید کنند.

ارسال نظرات