۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۲۳۵۲۴

بایدن این بار فلوجه عراق را جای خرسون در اوکراین جا زد

بایدن این بار فلوجه عراق را جای خرسون در اوکراین جا زد
رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری در خصوص اوکراین، با تشویش ذهنی به جای خرسون به شهری در عراق اشاره کرد.

شبکه تلویزیونی فوربز در گزارشی به گاف جدید جو بایدن رئیس جمهورآمریکا پرداخت که در نشست خبری دیروز در کاخ سفید درباره اوکراین بود، اما در بحث اوکراین، با تشویش ذهنی به شهری در عراق اشاره کرد.

در کنفرانس خبری دیروز (چهارشنبه) خبرنگاری از بایدن پرسید: شما گفته اید که باید منتظر ماند و دید که آیا دولت اوکراین حاضر است با روسیه مصالحه کند. این درحالی است که شما قبلا به ما گفته بودید که تنها کاری که روسیه باید انجام دهد این است که کاملا از اوکراین خارج شود و به مرز‌هایی بازگردد که قبل از ۲۴ فوریه (حمله روسیه به اوکراین) وجود داشت. آیا حالا با استفاده از کلمه مصالحه، منظور شما این است که امکان مصالحه درباره قلمرو سرزمینی وجود دارد؟

بایدن نیز در جواب گفت: نه منظورم این نیست. خود اوکراینی‌ها باید در این باره تصمیم بگیرند. بدون اوکراینی‌ها درباره اوکراین نمی‌توان حرف زد.   خبرنگار در ادامه گفت: پس منظور شما چه نوع مصالحه‌ای است؟

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: من هیچ نظری ندارم. تا آنجاکه یادم می‌آید شما پرسیدید که آیا این کار (مصالحه) انجام شود یا خیر و چه اتفاقی رخ خواهد داد. مسئله به این صورت است که آیا آن‌ها از «فلوجه» (گاف بایدن و اشاره به نام شهری در عراق) عقب نشینی خواهند کرد یا خیر، منظورم شهر خرسون است و اینکه نیرو‌های روسیه به سمت شرقی این رودخانه بازگردند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات