۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۲۳۵۴۱
امیر آبادی:

دشمنان بدانند با این ترورها نمی توانند جلوی حرکت ملت را بگیرند

دشمنان بدانند با این ترورها نمی توانند جلوی حرکت ملت را بگیرند
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ملت بدانند با این ترورها نمی توانند جلوی حرکت ملت را بگیرند، شهید معصومی واقعا حیف بود که در بستر بمیرد و شهادت حق او بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اجتماع هزار نفری دهه هشتادی و نودی های عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با هدف تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و گرامیداشت شهدای نوجوان حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام در گلزار شهدای قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در حاشیه این مراسم گفت: در حوادث و اغتشاشات اخیر شاهد بودیم اقلیتی به واسطه امپراطوری رسانه ای و معاندین خارج از کشور جلوه گری های سیاهی داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: با توجه به اتفاقات اخیر این مراسم با حضور دهه هشتادی ها و نودی ها برگزار و از جریانات اخیر اعلام برائت شد.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند دهه هشتادی ها سرنوشت ساز هستند گفت: کودکان و نوجوانان و جوانانان در این اجتماع حضور یافتند و با رهبر و آرمان های انقلاب میثاق می کنند.

در این اجتماع امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز گفت: صفا و صمیمت فرزندان بسیار با شکوه و زیبا و اثرگذار است.

وی با ذکر آیه ای از قرآن کریم گفت:وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

عموزاده تصریح کرد: شهیدان زنده و ناظر و شاهد اعمال ما هستند، آنها می بینند و همه چیز را شهود می کنند ما امروز در کنار این شهیدان تجدید میثاقی با آرمان ها و رهبری داریم.

وی خاطرنشان کرد: چنین اجتماعی از سوی کانون های فرهنگی و هنری جای تقدیر دارد و چنین برنامه ها و حضوری منسجم در صحنه ارزشمند است.

در ادامه این مراسم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت:گرامی می داریم یاد شهیدان استان قم به خصوص شهید زین الدین را و این اجتماع را ارج می نهیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر خاطره ای از شهید سید فرید معصومی بیان کرد: ایشان یک هفته قبل از شهادت به مجلس آمد و پروژه ای را با هم برای قم کار می‌کردیم که مربوط به پروژه تولید آب از هوا بود.

وی افزود: ایشان یکی از نخبگان کشور و از افراد انقلابی و با سواد و با هوش و وفادار به آرمان های انقلاب بود، یکی از دوستانش می گفت در دوره دکترا ایشان در دانشگاه حضورش در نماز جماعت تعطیل نمی شد.

امیرآبادی بیان کرد: در عین حال که نخبه و مستعد بود به ارزش های دینی و انقلابی پایبند بودند و هر چند تحصیل کرده خارج از کشور بود ولی بازگشت تا به کشور خدمت کند.

وی عنوان کرد: تلاش داریم این پروژه تعطیل نشود و نام این پروژه را شهید معصومی گذاشتیم و با حضور نخبگان درصدد هستیم این پروژه روی زمین نماند، ما شخصیت بزرگی را از دست دادیم اما راه این ها ادامه پیدا می کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان ملت بدانند با این ترورها نمی توانند جلوی حرکت ملت را بگیرند، شهید معصومی واقعا حیف بود که در بستر بمیرد و شهادت حق او بود و خیلی زود به هدف و ارمانش رسید.

وی گفت: در جلسه ای روبروی وزیر نیرو ایستاد و از مسائلی که بود دفاع کرد، وزیر نیرو به ایشان گفت دکتر معصومی شما را قبول دارم و برای بررسی پروژه به شیراز بروید، وقتی ایشان برای بررسی شرکت به شیراز رفته بود با حضور در شاه چراغ برای اقامه نماز و زیارت به خیل شهیدان پیوست و به آرزوی شهادت رسید و در راه دین و وطن جان خود را اهدا کرد و به آرزویش رسید و به دست داعشیان شهید شد.

امیرآبادی بیان کرد: ما وظیفه داریم راه شهیدان را ادامه دهیم باید تلاش کنیم با درس خواندن و حفظ ارزشهای انقلاب راه شهیدان را ادامه دهیم.

همچنبن در این مراسم اعضای کانون های مساجد با حمل پرچم‌های جمهوری اسلامی و تمثال‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی، در حالی که دستان یکدیگر را به نشانه اتحاد و همبستگی گرفته بودند، با شعار لبیک یا خامنه‌ای، متن میثاق‌نامه با رهبری را قرائت کردند.

در این مراسم که با قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط رزم نوازان فراجای استان همراه بود، سرود میثاق که برای کنگره ملی شهدا و سالگرد شهادت سردار مهدی زین‌الدین تهیه شده بود برای نخستین بار اجرا شد.

اعضای کانون ها با پیشانی‌ بندهای منقوش به عبارت ما ملت امام حسینیم و با فریادهای کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه‌گر ،اوج خشم و انزجار خود از جنایت‌ها و فجایع به‌وجود آمده توسط استکبار جهانی و مزدوران آن به‌ویژه شهادت تنی چند از نمازگزاران حرم مطهر شاهچراغ (ع) از جمله سه‌ شهید دانش آموز  این حادثه تروریستی را نشان دادند.

همچنین در این مراسم میثاق نامه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قم با رهبر معظم انقلاب و شهدا توسط محمد حسین فراهانی از اعضای کانون های مساجد قم قرائت شد.

همچنین در پایان مراسم  اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در کنار مزار شهید زین الدین حضور یافتند. مداحی آقای قره داغی و اقای اسداللهی کنار مزار شهید زینن الدین همراه با حضور پیکر شهید گمنام و اجرای سرود رفیق شهیدم از گروه سرود کانون فرهنگی هنری رسالت از جمله برنامه های این مراسم در جوار شهیدان بود.

ارسال نظرات