۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۲۳۵۶۳
آیت الله حسینی بوشهری:

مهم ترین چالش آینده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران است/ انقلاب در همه عرصه ها روبه جلو است

مهم ترین چالش آینده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران است/ انقلاب در همه عرصه ها روبه جلو است
امام جمعه قم گفت: در سند امنیت ملی آمریکا به پایان نظام تک قطبی در جهان تصریح شده و اصلی ترین چالش آینده را ایران معرفی می کنند که نه یک دشمن معمولی بلکه رقیب آمریکا است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: خداوند متعال اعمال را فقط به خاطر دو ویژگی از انسان می پذیرد و آن دو ویژگی تقوا و اخلاق هستند از همین رو لازم است تقوا و اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به مباحث قبلی خود در جمعه های پیشین در خصوص آثار زیان‌بار گناه ادامه داد: در حدیثی از رسول اکرم آمده است هیچ شفیعی نجات بخش تر از توبه نیست زیرا وقتی انسان رابطه خود را با ذات حق تعالی از طریق توبه، اصلاح کرده باشد محبوب خدا شده است؛ اول ویژگی ترک گناه موفقیت انسان در بازیابی شخصیت او است زیرا انسانی که مبتلا به گناه می شود هویت خود را از دست می دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر کسی توبه کند خداوند زمینه توبه و پذیرش آن را ایجاد می کند، در خطبه دوم گفت: مرحوم علامه طباطبایی در 24 آبان سال 60 به رحمت خدا است و فیلسوف خداشناسی بود که با تربیت شاگردان برجسته در عرصه تفسیر و فلسفه خدمات زیادی به نظام علمی حوزه کرد؛ علامه جعفری نیز عشق و ارادتی فراوان به امیر مؤمنان داشت که در مراکز علمی و دانشگاهی نقش آفرین بود.

پرونده کتابخوانی در جامعه ما بسته شده است

وی ادامه داد: در هفته پیش رو هفته کتاب و کتابخوانی را خواهیم داشت که باید به این مناسبت با نگرانی عرض کنم که پرونده کتاب خواندن در جامعه ما بسته شده و فضای مجازی چنان چتری بر روی کتاب خوانی انداخته است که افراد خود را بی نیاز از خواندن می بینند و امیدوارم که متناسب سنین مختلف آحاد جامعه ما کتاب هایی با قالب های زیبا عرضه شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در 14خرداد سال جاری و وام گرفتن از آن بیانات، تصریح کرد: باید به رهبر حکیم خود ببالیم که در پیش بینی حرکات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بی نظیر است؛ امروز بهترین امید دشمنان برای زمین زدن کشور سوءاستفاده از اعتراضات مردمی است و دشمن با کار روانی می خواهد کاری کند که مردم مقابل نظام اسلامی قرار گیرد.

حضور مردمی دشمن را دچار خطای محاسباتی می کند

وی ادامه داد: مردمی که ما می شناسیم و در 13 آبان خود را نشان دادند به جای اینکه دشمن بتواند مردم و مسؤولان را دچار اشتباه محاسباتی کند حضور مردم دشمن را دچار اشتباه محاسباتی کرد؛ رهبر انقلاب در پایان سخنان خود 7 توصیه دارند که از نان شب برای امروز ما و انقلاب ما واجب تر است؛ فعالان دلسوز انقلاب نباید بگذارند دشمن از انقلاب ما هویت زدایی کند و حقیقت انقلاب را واژگونه نشان دهد.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: ذهنیت مردم ما از ارتجاع معنای خاصی است که در مقابل جامعه متمدن قرار دارد اما رهبر انقلاب با استفاده از این اصطلاح بیان می کند که اگر کسانی بخواهند به طاغوت برگردند و پشت به انقلاب کنند مرتجع هستند؛ افشا کردن جنگ روانی دشمن از دستورات حضرت آیت الله خامنه ای در آن سخنرانی است که منظور همان جهاد تبیین است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر روی القای به بن بست رسیدن نظام، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما، هم در بعد منطقه ای و هم در عرصه بین المللی رو به صعود و جلو است اما نمی توان منکر مشکلات در جامعه بود؛ وقتی یک حکیم سخن می گوید توجه به همه عرصه ها و مجموعه ای که می بیند، حرف خود را می زند و عرصه را رو به جلو می بیند و امیدواریم به فضل خدا مشکلات حل شود.

اصلی ترین چالش آینده آمریکا ایران اسلامی است

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تولید عمل صالح از ایمان مردم توسط امام خمینی اظهار داشت: حضور مردمی گنج بزرگی است که باید از این ظرفیت ایمانی تولید عمل صالح کرد؛ وقتی مسؤولان در میدان و صحنه هستند و دشمن بی رحمانه هجمه می کند باید از اقدامات مسؤولان قدرشناسی شود و ما در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی با اشاره به سند امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: در این سند آمده است که تک قطبی به زباله دان تاریخ می پیوندد و در آینده جهان رقابتی سخت شکل می گیرد که تروریسم، ناامنی غذایی، سرمای زمستان، تغییرات آب و هوایی و بیماری های واگیردار چالش های مشترکی است که در جهان قرار دارد اما یکی از اصلی ترین چالش های ایالات متحده را ایران معرفی می کند که از آن به عنوان تضعیف کننده دموکراسی غربی یاد شده است.

الگوی انقلاب اسلامی رقیب الگوی لیبرال دموکراسی آمریکا است

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ایران چالشی برای آمریکا درست کرده است که در انتقام از آن جنگ روانی شدیدی به کار گرفتند، اظهار داشت: آمریکا ایران را یک دشمن معمولی نمی داند بلکه معتقد است ایران رقیب آن ها است؛ ایالات متحده آمریکا لیبرال دموکراسی را به جهان عرضه کرده است و سعی کرده همه جهان را تحت این الگو قرار دهد اما انقلاب اسلامی الگویی جدید عرضه کرده است.

وی با اشاره به مشکلات بایدن در دوسال پیش رو اظهار داشت: در آینده علاوه بر چالش های انتخاباتی داخلی چالش هایی بین المللی دارند که دغدغه جدی آن ها نیز جمهوری اسلامی ایران است؛ دشمن در اظهارات خود برای بی ثبات کردن ایران دست به بی ثبات کردن پیرامون ایران زد که در عراق و لبنان روندی را پیش گرفتند اما در لبنان برگ برنده به دست مقاومت است و خواسته لبنان اجرایی شد. در عراق نیز انتخابات به خوبی پیش رفت.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه تلاش برای التهاب و اغتشاش در کشور را در راستای بی ثبات سازی ایران دانست و اظهار داشت: سعی دارند اجماعی جهانی علیه ایران ایجاد کنند اما ایران اسلامی از عزتی بین المللی برخوردار است و با توانایی مردم و بسیج و سپاه ما نقشه های دشمن شکست می خورد.

ارسال نظرات