۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۲۳۵۸۴
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

قرآن؛ تنها سرمایه‌ای که بشریت را از ظلم و جهل نجات می‌دهد

قرآن؛ تنها سرمایه‌ای که بشریت را از ظلم و جهل نجات می‌دهد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی از جهل به عنوان منشاء ظلم و فساد در جامعه نام برد و گفت: قرآن تنها سرمایه‌ای است که می‌تواند بشریت را از ظلم و جهل نجات دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها در دیدار با برگزیدگان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: تلاش برای نشر و اشاعه فرهنگ قرآن به نفع جامعه، انقلاب و کشور خواهد بود چرا که عمده مشکلات در بی توجهی به این معجزه الهی است.

وی از جهل به عنوان منشأ ظلم و فساد در جامعه نام برد و افزود: قرآن تنها سرمایه‌ای است که می‌تواند بشریت را از ظلم و جهل نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر اهمیت موضوع مهدویت، اظهار داشت: برای ظهور امام زمان(عج) باید تلاش کرد چرا که اگر به این موضوع بی تفاوت نباشیم خداوند ظهور امام زمان(عج) را مانند ماجرای ظهور حضرت موسی(ع) جلو می‌اندازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی به روایاتی از ائمه معصومین(ع) در ارتباط با مهدویت اشاره کرد و گفت: انسان‌ها به دنبال تحقق ارزش‌ها هستند، اما اکثر آن‌ها خود را در این راه شکست خورده می‌بینند در حالی که باور به مهدویت و مهدی موعود روحیه‌ی امیدواری به آینده‌ای روشن را در انسان زنده می‌کند.

فاطمه قدرت الهی کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در مورد برنامه‌ها و فرایند امور قرآنی این دانشگاه و جشنواره قرآن و عترت توضیحاتی را ارائه و به مراحل و مخاطبین جشنواره و بخش‌ها و رسته‌های آن اشاره کرد.

وی افزود: در سال‌های متوالی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حائز رتبه برتر قرآنی در سه گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان در سطح کشور شده است.

همزمان با ایام رحلت مفسر بزرگ قرآن کریم مرحوم علامه طباطبایی(ره) از ۱۸ الی ۲۴ آبان ماه از سوی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها به عنوان هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نامگذاری شده است.

لازم به ذکر است، در حاشیه نماز جمعه این هفته کاشان از برگزیدگان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیست و ششمین جشنواره کشوری قرآنی هدهد تقدیر و تجلیل شد، در این مراسم از محمد علی دولتی رتبه نخست کشور در بخش معارفی، سجاد تقدسی در مرحله دانشگاهی بخش قرائت تحقیق، سید علی امیری کارمند فعال و مقام آور قرآنی در مرحله دانشگاهی رشته اذان و زهرا مرادی نعمت رتبه سوم کشور و دانشجوی فعال و مقام آور قرآنی در بخش قرائت ترتیل به عنوان نمایندگان برگزیدگان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است در این جشنواره یکهزار و ۵۴ نفر کارمند، ۹۳ نفر دانشجو و ۶۳ نفر استاد این دانشگاه جمعا حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان در ۶ بخش آوایی، ادبی، پژوهشی، فن آوری، معارفی و هنری به رقابت پرداختند و در نهایت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این جشنواره ۲۱ رتبه کسب کند و ۳ نفر از برگزیدگان به جشنواره ملی راه پیدا کردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات