۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۲۳۳۳۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

علمی مفید است که با تقوا همراه باشد

علمی مفید است که با تقوا همراه باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی علم را به همراه تقوا مفید دانست و گفت: ساخت بمب اتم و تجهیزات کشتار جمعی و کشتار هزاران انسان از دستاورد‌های علم بدون تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبستان پسرانه صفاری به لزوم علم همراه با تقوا اشاره کرد و گفت: علمی که همراه با تقوا باشد دشمن توان سوء استفاده از آن را نخواهد داشت.

وی تحصیل علم همراه با بصیرت و ادب و مهرورزی را از اولویت‌های نسل جوان دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین صفات جامعه اسلامی و توحیدی مسلح شدن به سلاح علم است، چرا که علم عامل روشنگری و عزت و اقتدار است و جهل عامل ظلمت و تاریکی است.

به گفته وی هر کشوری که بیشترین عالم و دانشمند را داشته باشد مقتدرتر و قوی‌تر و پیشرفته‌تر است و پیشرفت‌های علمی در رشته‌های مختلف از دستاورد‌های تربیت دانشمندان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان علم را به همراه تقوا مفید دانست و اظهار داشت: ساخت بمب اتم و تجهیزات کشتار جمعی و کشتار هزاران انسان بی گناه از دستاورد علم بدون تقوا است، اما علمی که همراه با تقوا باشد دستاورد آن رفاه و آسایش و عزت و اقتدار است.

وی به دستاورد‌های مهم علمی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های نظامی و پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: دستاورد علم همراه با تقوا تولید ۶ نوع واکسن ضد کرونا از سوی دانشمندان ایرانی و تبدیل جمهوری اسلامی ایران از واردکننده واکسن ضد کرونا به صادرکننده این واکسن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شتاب رشد و پیشرفت علمی دانش آموزان را در گرو احترام به والدین دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هنگام تدریس در حوزه علمیه قم با وجود داشتن دو برادر به احترام پدر بیمار خود درس را رها و به مشهد رفت.

وی به توانمندی علمی رهبر معظم انقلاب و اذعان دبیرکل سازمان ملل به توانمندی علمی معظم له اشاره کرد و یادآور شد: دبیرکل سازمان ملل اعتراف کرد با وجود سی سال تحصیل در سیاست کلان دنیا تا کنون هیچگاه به اندازه‌ای که در دیدار با رهبرایران خود را ذلیل و عاجز و ناتوان دیده است ندیده بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر دشمن شناسی و بصیرت افزایی تأکید کرد و گفت: عالم و متقی که دشمن شناس نباشد به جای اینکه دشمن را هدف قرار دهد نیرو‌های خودی را هدف قرار خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر را آمریکا، اسرائیل و عربستان هدایت کردند، اظهار داشت: دشمن تلاش زیادی کرد تا جوانان و معلمان را به کف خیابان‌ها بیاورد، اما موفق نشد و تنها تعداد معدودی فریب دشمن را خوردند.

وی یادآور شد: تعداد معدودی داعش صفت که دراغتشاشات اخیر به بانوان محجبه حمله کردند و چادرآن‌ها را کشیدند و سرباز نیروی انتظامی را آتش زدند و طلبه‌ای را در در شهرک اکباتان مُثله کردند مزدور آمریکا و اسرائیل و سازمان‌های جاسوسی بودند و ایرانی نبودند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات