۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۷۲۳۶۰۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دانش آموزان در تحصیل به حداقل ها اکتفا نکنند

دانش آموزان در تحصیل به حداقل ها اکتفا نکنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم تحصیل دانش آموزان تا رسیدن به تخصص و مدارج بالای علمی و دینی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در تحصیل به حداقل ها اکتفا نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه لاجوردی، گفت: ائمه اطهار(ع) درهمه عوالم جانشین خدا هستند و هر فرشته‌ای در زمین ماموریتی داشته باشد قبل از انجام ماموریت از امام زمان(عج) کسب اجازه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آن‌هایی در طول زندگی خود در مسیر اهل بیت(ع) قرار دارند می‌توانند به درجات اهل بیت(ع) نزدیک شوند چرا که خداوند در سوره واقعه می‌فرماید مردم سه گروه شوم و جهنمی، گروه مبارک و با میمنت و بهشتی هستند و اهل بهشت نیز دارای درجاتی هستند که بالاترین آن‌ها مقربون هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به درجه مقربون می‌رسند خود بهشت می‌شوند و بهشت به آن‌ها افتخار می‌کند که میزبان چنین افرادی است، افزود: دانش آموزان با تقوا با انجام واجبات و ترک محرمات می‌توانند در ردیف مقربون باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به لزوم تحصیل دانش آموزان تا رسیدن به تخصص و مدارج بالای علمی و دینی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در تحصیل به حداقل‌ها اکتفا نکنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به لزوم تحصیلات دینی توسط دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: ۸ میلیارد جمعیت دنیا باید با معارف قرآنی آشنا شوند و برای این کارنباید منتظر معجزه شد بلکه معارف قرآن را باید به مردم دنیا آموزش داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین بر تحصیلات دانشگاهی تا رسیدن به تخصص و عالی‌ترین مدارج علمی تأکید کرد و افزود: دختران دانش آموز با حجاب ایران اسلامی باید به درجه تخصص در رشته مختلف علمی برسند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، به گونه‌ای تحصیلات خود را ادامه دهید و علم تولید کنید تا نیم قرن آینده دنیا برای علم آموزی مجبور باشد زبان فارسی را بلد باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: سنت خداوند بر این قرار گرفته است که هرکس تلاش کند خداوند نیز او را برای رسیدن به موفقیت یاری و کمک خواهد کرد، بنابراین پیشرفت‌های امروز دنیا با کمک خداوند است، اما اگر مسلمان و شیعه تلاش کند خداوند چندین برابر دیگران و به صورت ویژه آن‌ها را یاری خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی توسل دانش آموزان به اهل بیت(ع) برای حفظ ایمان را مهم دانست و ادامه داد: دانش آموزان تلاش کنند مبانی عقیدتی خود را با کمک معلمان پرورشی و دینی مدارس تقویت کنند تا در برابر شبهات متزلزل نشوند.

وی بر شناخت دشمن و دشمن شناسی دانش آموزان تاکید کرد و با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر با هدایت آمریکا و کمک ۵۰۰ لیدر انجام شد، افزود: دشمن دراغتشاشات اخیر با تمام قدرت رسانه‌ای به پای کار آمد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات