۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۷۲۵
به مناسبت هفته کتاب و کتابخانه برگزار شد؛

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه
سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، خانه مطبوعات و به میزبانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به مناسبت هفته کتاب و کتابخانه، سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، خانه مطبوعات و به میزبانی خبرگزاری رسا در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ فعال رسانه ای، حجت الاسلام علی حاج آخواند دبیر فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدرضا مظاهری سیف نویسنده، نریمانی مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان قم و محمد حسین کتابی فعال فرهنگ و رسانه به معرفی کتاب پرداختند.

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه در خبرگزاری رسا

حجت الاسلام پیشاهنگ در این نشست به معرفی کتاب «کتابخانه نیمه شب یک کتابخانه بی نهایت زندگی» اثر مت هیگ و ترجمه محمد صالح نوری زاده پرداخت و اظهار داشت: این کتاب داستان دختری است که به دلیل افسردگی شدید در یک نیمه شب تاریک خودکشی می کند و وارد یک کتابخانه می‌شود که در آنجا می‌تواند تمامی حسرت های خود را در زندگی برطرف کرده و به نوعی به زندگی بر می گردد.

وی در ادامه به معرفی کتاب دیگر پرداخت و اظهار داشت: کتاب «اخلاق رسانه، آزادی بیان و الزامات دموکراسی» اثر کارل فاکس و جو ساندرز و ترجمه محدثه عقبایی است که بحث اخلاق رسانه را مطرح می کنند؛ امری که از موضوعات حوزه اخلاق کاربردی است و امروزه بحث های زیادی روی آن وجود دارد.

در ادامه این نشست دبیر فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به معرفی کتاب پرداخته و اظهار داشت: کتاب «الفبای جریان شناسی» اثر محمد مهدی زارع است که به کوشش جمعی از فعالین خبرگزاری رسا نوشته شده است.

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه در خبرگزاری رسا

وی در ادامه با اشاره به ضرورت شناخت جریان های فکری افزود: شناخت جریان های فکری موجود امری لازم و ضرورتی غیرقابل انکار است، باید گفت خواستگاه جریان شناسی، علم جامع شناسی است.

دبیر فرهنگی خبرگزاری رسا ضمن توجه دادن به این کتاب بیان داشت: در این کتاب مطالب نو و بدیعی آمده که یکی از بخش های مهم آن مباحثی درباره رهبری و نقش آن در جریان ها است.

آقای محمدرضا مظاهری سیف نویسنده کتاب در ادامه این جلسه به معرفی کتاب «نگاهی متفاوت به قانون جذب» پرداخت و ابراز کرد: هسته اصلی این کتاب مقاله ای بود که در دهه هشتاد نوشته شد و در آن سال ها سوالات بسیاری درباره اینکه آیا اگر ما به هر چیزی فکر کنیم همان اتفاق در زندگی ما خواهد افتاد یا خیر؟

وی در ادامه افزود: ما در پایان این کتاب این مطلب را ذکر کرده ایم که ریشه قانون جذب در جادوگری قرار دارد و در واقع قانون جذب یکی از قوانین جادوگری به حساب می آید.

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه در خبرگزاری رسا

در ادامه این نشست آقای نریمانی مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان قم به معرفی کتاب پرداخت و اظهار داشت: کتاب «آداب کتاب خواری» اثر احسان رضایی است که تازه چاپ و منتشر شده است.

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه در خبرگزاری رسا

وی در ادامه افزود: این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت های نویسنده در باب کتاب خواندن است و مخاطب آن مخاطب های خاصی هستند و تمامی تجربیات نویسنده از کتاب خوانی در آن نگاشته شده است.

محمد حسین کتابی فعال فرهنگ و رسانه در ادامه این نشست به معرفی کتاب «رازهای دهه شصت» پرداخت و ابراز کرد دلیل انتخاب این کتاب برخی از نیازهایی است که در جامعه امروز وجود دارد و بحث تاریخ معاصر، حلقه مفقوده ای است که بسیاری از مردم ما در بزنگاه‌ها به دلیل اینکه حافظه سیاسی آنان به طور کامل شکل نمی گیرد منجر به انتخاب های اشتباه و غیر صحیحی می شود.

سومین نشست از سلسله نشست‌های کتابخوان اصحاب هنر و رسانه در خبرگزاری رسا

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب رازهای دهه ۶۰ از مجموعه نیمه پنهانی است که توسط دفتر پژوهش های موسسه کیهان به چاپ رسیده است و جریان‌های معاصر را موبه‌مو شکافته و مورد بحث قرار می‌دهد.

گفتنی است در پایان این نشست به دورخوانی کتاب راز رسانه گفتارها و گفت وگو های نادر طالب زاده پرداخته شد و سرکار خانم خداداد و محمدی و جناب آقای لطیف بخش هایی از این کتاب را خواندند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
موفق باشید
0
0