۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۲۳۷۹۰

تظاهرات هزاران نفر در برلین در اعتراض به افزایش قیمت‌ها

تظاهرات هزاران نفر در برلین در اعتراض به افزایش قیمت‌ها
هزاران نفر از شهروندان آلمانی در اعتراض به عملکرد دولت این کشور نسبت به افزایش هزینه‌های زندگی تجمع کردند.

هزاران نفر از مردم آلمان در اعتراض به افزایش قیمت‌های غذا و انرژی در برلین، پایتخت این کشور تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد دولت نشان داده و خواستار افزایش مالیات بر قشر مرفه این کشور شوند.

به گزارش یورونیوز، معترضان در راهپیمایی در دستان خود شعار‌هایی داشتند که در آن خواستار توزیع عادلانه ثروت شده و درخواست افزایش مالیات بر قشر پردآمد را ارائه می‌دادند. این اعتراض پس از آن شکل گرفت که احزاب چپ‌گرای آلمان از طرفداران خود خواستند تا در اعتراض به عملکرد اقتصادی دولت در قبال افزایش هزینه غذا و سوخت به خیابان‌ها بیایند.

پلیس و سازمان‌دهندگان این راهپیمایی تخمین زدند که حدود ۳ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند. یکی از شعار‌هایی که بسیار در این راهیپمایی به چشم می‌خورد به اعتراض به «مقدم دانستنِ منفعت بر مردم» تأکید داشت. دولت آلمان تاکنون اقدامات بسیاری، از جمله مالیات بر سفر‌های ریلی، را اتخاذ کرده است، اما نتوانسته رضایت مردم را جلب کند. بخش اقتصادِ دولت آلمان به تازگی پیشنهادی برای افزایش مالیات بر قشر پردرآمد را ارائه کرد، اما وزرای دارایی این کشور به سرعت آن را رد کردند.

در حال حاضر تورم در برلین در بالاترین سطح در ۷۰ سال گذشته است و در ماه اکتبر به ۱۰.۴ درصد رسیده است. بخشی از این تورم نیز به دلیل درگیری کنونی در اوکراین و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه انرژی روسیه به بهانه حملات به اوکراین است. این تحریم‌ها باعث شده تا مقامات بسیاری از کشورای مختلف اتحادیه اروپا تاکنون پیش‌بینی زمستان سختی را برای کشور‌های خود داشته باشند، زیرا این کشور‌ها ذخایر کمی از گاز و برق دارند و روسیه بارزترین صادرات انرژی را به آن‌ها داشت.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات