۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۳۸۳۵
وزیر جهاد کشاورزی:

اجرای «برنامه الگوی کشت» در کشور یکی از برنامه های های مهم جهاد کشاورزی است

اجرای «برنامه الگوی کشت» در کشور یکی از برنامه های های مهم جهاد کشاورزی است
ساداتی نژاد گفت: اجرای برنامه الگوی کشت در کشور یکی از اهداف و کارهای مهم ما در جهاد کشاورزی است که باید به منصه ظهور برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سید جواد ساداتی نژاد اختتامیه گردهمایی مسئولین حوزه ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه و روسای ادارات فرهنگی و عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای الگوی کشت در کشور اظهار داشت: اجرای برنامه الگوی کشت در کشور یکی از کارهای مهم ما در جهاد کشاورزی است که باید به منصه ظهور برسد؛ چراکه الگوی کشت همانند بستری است که بسیاری از مسائل کشاورزی به آن مرتبط می شود.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌های مهم ما در جهاد کشاورزی اجرای کشاورزی قراردادی است؛ به این صورت که هر کارخانه ای که از محصولات کشاورزان استفاده می کند، با کشاورزان محصولات تولیدی خود قرارداد منعقد می کند؛ چراکه این امر سبب می‌شود تا تمامی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با همدیگر هم افزایی ها و همکاری‌های لازم در تولید و مصرف را داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت دادن رهبر معظم انقلاب اسلامی به وزارتخانه جهاد کشاورزی اظهار داشت: چنان که دشمنان انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف با انقلاب اسلامی دشمنی می کنند در حوزه اقتصادی نیز جنگ تمام عیاری بر علیه ما وجود دارد که در مورد غذا هم در معرض هجمه و دشمنی دشمنان هستیم.

ساداتی نژاد بیان داشت: ما در جهاد کشاورزی وظایفی را بر عهده داریم که خلاصه آن این است که باید پایداری غذای کشور را تامین کنیم؛ چنانکه رئیس جمهور محترم نیز اظهار داشتند وظیفه جهاد کشاورزی تهیه غذای باکیفیت، سالم، ارزان و با منشاء داخلی است و ما در صدد هستیم تا به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی در ادامه یکی از راه های ارزان سازی غذاها را وصل مزرعه به سفره ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم مزرعه را به سفره مردم وصل کنیم و واسطه ها و دلالان را از تولید و تامین تا مصرف جامعه حذف کنیم، موجبات ارزانی اغذیه ها را فراهم خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: جایگاه جهاد کشاورزی جایگاه بسیار مهمی است؛ چراکه ما تنها غذا و گندم تولید نمی کنیم؛ بلکه برای کشور هویت و قدرت می سازیم و کشاورز ما در عین حال که یک عنصر تولید کننده غذا است، تولید کننده قدرت نیز می باشد و این یک نگاه جدید به مسئله کشاورزی است.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت ارزشی صادرات غذا با دیگر محصولات صادراتی اظهار داشت: نقش صادرات غذا با دیگر کالاها بسیار متفاوت است و صادرات غذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چنانکه امروزه اهمیت حوزه غذا به همه مشخص شده و در جهان نگاه ویژه ای به آن وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان، صدور سند را یکی از برنامه های جهاد کشاورزی دانست و بیان داشت: هدف ما این است که تا سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰% صدور سند در حوزه کشاورزی برسیم و تا این سال تداخلات سندی را حل و فصل کنیم؛ به گونه ای که هیچ کشاورزی با منابع طبیعی بر سر مالکیت زمین ها اختلاف و شکایاتی نداشته باشد.

ارسال نظرات