۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۲۳۹۸۴
در حرم بانوی کرامت؛

مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری برگزار شد
مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما، طلاب و اقشار مختلف مردم در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهد شبستری، شامگاه چهارشنبه با حضور علما، روحانیت و زائران حرم حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نمایندگان بیوت مراجع حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد سخنران مراسم بود وی در سخنانی گفت: همه چیز نابود شدنی و فناپذیر است چنانکه خداوند در قرآن هم با ابراز مثل هایی بیان فرموده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد با یادآوری اینکه مثل دنیا همانند ریزش برگ در پاییز است، اظهار داشت: پیری و فرسودگی واقعیت زندگی انسان ها است اما مهم سرمایه برداری از این عمر گذرا است که تنها صرف خوردن و خوابیدن نشود.

وی ادامه داد: از عمر باید برای رسیدن به کمال بهره برد و شیوه این استفاده و بهره برداری را انبیاء و اوصیاءالهی به ما آموزش داده اند و این دنیا مقدمه ای برای باورشدن و بهره‌برداری از آخرت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه توشه این راه تقوا است، تاکید کرد: باید در این دنیا مواظبت کنیم تا در عالم آخرت از آن دسته ای باشیم که پشیمان شده و از خدا درخواست برگشت به دنیا را دارد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری (۱۳۱۶ – ۲۶ آبان ۱۴۰۰) روحانی و سیاستمدار ایرانی اهل آذربایجان شرقی و از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او امام جمعهٔ پیشین تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بود. وی نمایندهٔ مردم استان آذربایجان شرقی و سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری در دورهٔ چهارم بود. او در دوره‌های نخست، دوم و سوم نیز نمایندهٔ مجلس خبرگان رهبری بوده و چهار دوره، نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی از تهران نیز بوده‌است. او عضو شورای مرکزی جامعهٔ روحانیت مبارز تهران نیز بود و بارها توسط نیروهای امنیتی ساواک دستگیر و بازداشت شده بود.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

ارسال نظرات